اخبار هیدرافغانستانگزارش

ارائه خدمات کنسولی سفارت ایران در افغانستان از سرگرفته شد

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ مسئول مطبوعاتی سفارت ایران در کابل گفت که تصمیم دولتی اتخاذ شده است که  صدور «روادید ورود و ترانزیت» برخی مشاغل خاص اتباع  کشورهای همسایه از جمله رانندگان، صنعت‌گران، تجار و سرمایه‌گذاران، نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان از تاریخ ۱ / ۲ / ۱۳۹۹ انجام شود.

وی افزود: صدور روادید «زمینی» صرفاً برای رانندگان کامیون‌های حمل بار است؛ اما برای بازرگانان، صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران، روادید «هوایی» صادر می‌شود.

سفارت ایران تأکید کرده است که صدور هرگونه روادید منوط به انجام تست کرونا و داشتن گواهی سلامت معتبر از سوی مراکز درمانی مورد تایید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان است.

همچنین به هنگام ورود به جمهوری اسلامی ایران، تیم‌های پزشکی مستقر در مرز، کنترل‌های بهداشتی مانند غربالگری و درستی گواهی سلامت صادر شده افراد را بررسی خواهند کرد.

داشتن گذرنامه تجارت، پیشه تجارت و جواز بازرگانی معتبر به همراه ارائه معرفی‌نامه برای تجار و بازرگانان از سوی دفتر وابسته بازرگانی سفارت (در کابل) الزامی است.

سفارت ایران ساعات پذیرش مدارک را همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر تعیین کرده است.

سفارت ایران در کابل از دوشنبه ۵ حوت سال گذشته ارائه خدمات کنسولی را برای شهروندان افغانستان با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا متوقف کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا