اخبار هیدرافغانستانصلحگزارش

نروژ برای میزبانی مذاکرات صلح افغانستان اعلام آمادگی کرد

 سفیر نروژ در کابل در دیدار با رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی اعلام کرد که کشورش برای میزبانی مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا؛ مذاکرات صلح دولت با طالبان یکی از چالش‌های اساسی در روند صلح محسوب می‌شود و ظاهراً قرار است پس از توافق ابتدایی آمریکا با طالبان آغاز شود.

با نزدیک شدن دور هشتم مذاکرات صلح در افغانستان و افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره توافق احتمالی آمریکا با طالبان، نروژ نیز برای میزبانی از مذاکرات احتمالی دولت افغانستان با طالبان اعلام آمادگی کرده است.

«شل تورمود پیترسون» سفیر نروژ در کابل در دیدار با داکتر عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات احتمالی صلح افغانستان خبر داده است.

وی گفته است که صلح و ثبات در افغانستان به زودی برقرار خواهد شد و نروژ در آینده نیز به کمک‌های خود را با دولت افغانستان ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، مذاکرات آمریکا با طالبان نیز تقریباً در ایستگاه پایانی خود قرار گرفته است، انتظار می‌رود دو طرف تا یک هفته آینده به توافقات سرنوشت‌سازی درباره روند صلح این کشور دست یابند.

این در حالی است که طالبان تاکنون حاضر به آغاز مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان نشده است.

گفتنی است که «عبدالسلام رحیمی» وزیر دولت در روند صلح افغانستان نیز پیش از این اعلام کرده بود که به زودی مذاکرات مستقیم دولت با طالبان به میزبانی یکی از کشورهای اروپایی برگزار خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا