اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتصلحگزارش

جنرال اسکات میلر: حملات هوایی علیه طالبان شدت خواهد یافت

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ جنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که به همراه مقامات ارشد امنیتی افغانستان به ولسوالی «اناردره» ولایت فراه رفته است به مقامات محلی این ولایت گفته که حملات هوایی علیه طالبان تشدید خواهد شد.

«محب‌الله محب» سخنگوی والی فراه گفت: جنرال میلر در این سفر همچنین متعهد شده تا آموزش نیروهای امنیتی افغانستان را تسریع کند.

در این سفر افزون بر جنرال میلر، «اسدالله خالد» سرپرست وزارت دفاع ، «مسعود اندرابی»، سرپرست وزارت داخله و «احمدضیا سراج»، سرپرست امنیت ملی نیز حضور داشتند.

میلر در حالی بر تشدید حملات علیه طالبان تاکید می‌کند که پیش از توقف گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان توسط ترامپ نیز جنگنده‌های آمریکایی حملات خود را در افغانستان ۵۰ درصد افزایش داده بودند.

براساس گزارش اخیر «دفتر ژورنالیسم پژوهشی» در لندن، داده‌های رسمی ارتش آمریکا نشان می‌دهد که شمار حملات جنگنده‌های آمریکایی در افغانستان در ماه آگوست ۸۰۰ مورد بوده که در مقایسه با ماه قبل آن و ۵۳۷ مورد حمله افزایش بسیاری داشته است.

این رسانه پژوهشی نوشت: این افزایش که با نزدیک شدن دو طرف به احتمال ایجاد یک توافق سیاسی همزمان بود احتمالاً در ارتباط با تلاش آمریکا برای تحت فشار قرار دادن طالبان بر سر میز مذاکره صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا