اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

شورای امنیت ملی: طالبان در هفته گذشته ۲۴ غیرنظامی را کشته‌اند

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ فیصل نوشت، این غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان در سراسری افغانستان کشته و زخمی شدند و طالبان خشونت را علیه مردم این کشور ادامه داده‌اند. وی تاکید کرد، صلح به تعهد مبنی به حمایت از غیرنظامیان و ختم خشونت نیاز دارد؛ اما گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

از سوی دیگر، این رویداد در شرایطی رخ داده که دولت افغانستان و گروه طالبان در این روزها در حال مبادله زندانیان‌شان هستند.

جاوید فیصل، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان شنبه ۳۰ حمل در نشست خبری در کابل گفت، از ۶۰ زندانی که طالبان آزاد کرده‌اند فقط ۱۹ نفر آن نظامی‌اند و دیگران غیرنظامی هستند.

به گزارش منابع خبری، فیصل اضافه کرد، گروه طالبان باید زندانیان دولت افغانستان را براساس فهرست آزاد کنند و تاکنون زندانیانی که این گروه آزاد کرده‌ است شامل این فهرست نیستند.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در توییتی نوشت، تاکنون ۶۰ زندانی دولت افغانستان از قید این گروه آزاد شده‌اند.

دولت افغانستان نیز تاکنون ۳۶۱ زندانی طالبان را آزاد کرده است؛ اما نمایندگان طالبان می‌گویند این زندانیان آزادشده شامل فهرست‌شان نیستند.

دکمه بازگشت به بالا