اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

آمریکا نیروهای خود در افغانستان را به منطقه هندواقیانوسیه اعزام می‌کند

تارنمای میلیتری تایمز روز پنج‌شنبه نوشت: آمریکا در حالی قرار است نیروهای خود از افغانستان را خارج کند که طبق راهبردهای دفاعی پنتاگون این نیروها مجددا برای مقابله با نفوذ چین به منطقه هندواقیانوسیه اعزام می‌شوند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا؛ در حالی که به زودی خبر اعزام چند هزار سرباز آمریکایی از افغانستان از طرف کاخ سفید صادر می‌شود، پنتاگون می‌خواهد این نیروها را برای مقابله با چین دوباره به منطقه هندواقیانوسیه بازگرداند.

در حالی که هم‌اکنون در حدود ۱۳ هزار نیروی نظامی آمریکا در افغانستان مستقر هستند، سناتورر لیندسی گراهام در هفته جاری در سفر به کابل گفت که دونالد ترامپ به زودی خبر کاهش نیروهای آمریکا از افغانستان را اعلام خواهد کرد.

به گفته گراهام، انتظار می‌رود که شمار نیروهای نظامی آمریکا بعد از دستور ترامپ به زیر هشت هزار نفر برسد.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که هنوز هیچ دستوری مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان صادر نشده است؛ اما وی توضیح داد که طرح کاهش نیروها با یا بدون توافق صلح با طالبان هنوز امکان‌پذیر است. اسپر در ادامه افزود: من می‌خواهم شمار نظامیان مستقر در افغانستان را به بیشترین سطح کاهش دهم و سربازان بتوانند دوباره به خانه بازگردند؛ اما احتمال دارد برخی از این سربازان برای ماموریت جدید و رقابت با قدرت چین به منطقه هندواقیانوسیه اعزام شوند.

اسپر پیش از این نیز بارها گفته بود که چین اولویت شماره یک پنتاگون است، همان‌طور که در استراتژی دفاع ملی آمریکا نیز به این موضوع پرداخته شده است.

گفتنی است در حالی که ایالات متحده در نظر دارد سربازان خود را از افغانستان خارج کند اما در اقدامی دیگر در طول ۶ ماه گذشته ۱۴ هزار سرباز اضافی دیگر را به خاورمیانه اعزام کرده است.

دکمه بازگشت به بالا