اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

حامد کرزی به طالبان: جنگ را متوقف کنید

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین در آخرین روز لویه‌جرگهٔ مشورتی صلح از گروه طالبان خواست با متوقف کردن جنگ، خواسته‌های اعضای جرگه را بپذیرند.

به گزارش شانا به نقل از روزنامه راه مدنیت؛ حامد کرزی که امروز یک‌شنبه (۱۹اسد) در نشست لویه‌جرگه سخنرانی می‌کرد، گفت: مشوره اعضای لویه‌جرگه زمینه را برای ختم جنگ در کشور فراهم کرد و اکنون نوبت طالبان است که جنگ و خون‌ریزی را متوقف کنند.

رییس‌جمهور پیشین کشور تاکید کرد که تاکنون مردم افغانستان به خیال صلح دلشان را شاد کردند؛ ولی مشوره‌های اعضای جرگه آرزوی رسیدن به صلح دایمی را نزدیک‌تر کرده است.

کرزی ابراز امیدواری کرد که سه روز پس از امضای حکم آزادی ۴۰۰زندانی طالبان، جانب دولت افغانستان و گروه طالبان گفتگوهای بین‌الافغانی را آغاز کنند.

او همچنین با بیان این‌که گفتگوها زمان‌گیر خواهد بود، گفت که مذاکره و گفتگو حوصله‌مندی و زمان می‌خواهد؛ اما با تحقق صلح در کشور، تمام دست‌آوردهای هجده سال گذشته حفظ و بهتر خواهد شد.

به گفتهٔ حامد کرزی، افغانستان با کشورهای جهان و همسایه‌های خود خواستار تقویت همکاری‌های دوستانه است و هیچ‌گونه مداخله‌یی در امور کشور قابل‌قبول نیست.

گفتنی است که اعضای لویه‌جرگه مشورتی صلح نیز در قطع‌نامه خود خواستار همکاری جامعهٔ جهانی و کشورهای همسایه در تامین صلح و ثبات در افغانستان شدند.

دکمه بازگشت به بالا