اخبار هیدراسلایدافغانستانامنیتگزارش

حمدالله محب و دبیر شورای امنیت روسیه با هم دیدار و گفت‌وگو کردند

به گزارش شانا به نقل از صدای آزادی؛ در این نشست که به هدف بحث و گفت‌وگو درباره امنیت منطقه برگزار شده است، نمایندگان افغانستان روسیه، چین، هند، ترکمنستان و ازبکستان اشتراک کرده‌اند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی که به نمایندگی از افغانستان در نشست امنیت منطقه‌ای اشتراک کرده است، در حاشیهٔ این نشست با نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

خبرگزاری تاس به نقل از سخنگوی شورای امنیت روسیه گفته است که هر دو طرف در این دیدار دربارهٔ امنیت افغانستان و منطقه و اهمیت این نشست چندجانبه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

وی گفته است که جامعه جهانی باید برای برگزاری گفت‌وگوهای سیاسی داخلی مسالمت‌آمیز زمینه‌سازی کند.

در همین حال کبیر حق‌مل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان به رادیوی آزادی گفت که بحث اصلی از سوی مقامات افغانستان در این نشست متمرکز به موضوع صلح و امنیت خواهد بود.

او افزود: «به این هم اشاره می‌شود که افغانستان چقدر از رهگذر هراس‌افکنی متضرر شده است و مردم افغانستان و نیروهای امنیت ملی به نمایندگی از منطقه در مقابل هراس‌افکنی چقدر قربانی داده‌اند. آقای محب دراین‌باره صحبت می‌کند که حمایت کشورها از هراس‌افکنی و گروه‌های غیرقانونی چقدر منطقه را با تهدید مواجه کرده است و اگر جلو آن گرفته نشود، تهدیدات چقدر افزایش خواهد یافت.»

آقای حق‌مل افزود که در این نشست در مورد طرح صلح هفت ماده‌ای حکومت افغانستان نیز بحث خواهد شد.

این دومین نشست منطقه‌ای در پیوند به امنیت منطقه است که به میزبانی ایران برگزار می‌شود.

در پیوند به صلح افغانستان و مبارزه با هراس‌افکنی در حالی در این نشست گفت‌وگو می‌شود که دهمین دور گفت‌وگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان هفتهٔ گذشته آغاز شد.

دکمه بازگشت به بالا