اخبار هیدرافغانستانانتخاباتگزارش

آغاز نام‌نویسی تقویتی رأی‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری در سرپل

روند نام‌نویسی تقویتی رأی‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری دیروز در ولایت سرپل آغاز شد. اعضای شورای ولایتی سرپل می‌گویند که روند نام‌نویسی در حالی آغاز شده است که بیش از ۷۰ درصد مناطق این ولایت در کنترل طالبان است.

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از پایگاه خبری انبیر، در انتخابات مجلس نمایندگان، از میان ۱۴۳ مرکز رأی‌دهی در سرپل تنها در ۸۲ مرکز انتخابات برگزار شد. اکنون روند نام‌نویسی رأی‌دهندگان در ولایت سرپل در حالی آغاز شده است.

به گفته عبدالقار آشنا، والی سرپل، حکومت برای پاکسازی مناطق از دست رفته این ولایت و برگزاری انتخابات در این نقاط مصمم است.

محمدنور حمانی، رئیس شورای ولایتی سرپل اما می‌گوید بیش از ۷۰ درصد اراضی این ولایت به دست مخالفان است و در صورت عدم پاکسازی این نقاط، ۷۰ درصد مردم از حق رأی محروم خواهند ماند.

از سویی هم عزیزاحمد رسولی، رئیس کمیسیون انتخابات سرپل گفته است که مراکز زیادی در این ولایت زیر تهدید است؛ اما ارقام دقیق آن در دست نیست.

پس از انتخابات پارلمانی در سرپل، نزدیک به ۱۵ روستا از جمله روستاهای قشقری، ایگزک، بغاوی، گل تپه و گورکاب، منطقه بازارباشی، خواجه سرخ و دوآبه به دست طالبان افتاده است که تاکنون برای بازپس‌گیری این روستاها هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

دکمه بازگشت به بالا