اخبار هیدرافغانستاناقتصادیگزارش

برگزاری نمایشگاه فناوری‌های نوین در ترکمنستان

مقام‌های افغانستان می‌گویند که کشورهای حوزه دریای خزر بازار مناسب برای فراورده‌های افغانستان هستند.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ در آستانه نشست جهانی کشورهای حوزه دریای خزر، نخستین نمایشگاه بزرگ فناوری‌های نوین و موتر در شهرک بندری ترکمن‌باشی راه‌اندازی شده است.

رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت بلخ در این نمایشگاه می‌گوید که حکومت باید روابط بازرگانی را با کشورهای حوزه دریای خزر فراهم کند.

در این نمایشگاه کشورهای آذربایجان، روسیه، ایران، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان صنایع کوچک و بزرگ ماشینی خود را به شمول صنایع موترسازی به نمایش گذاشته‌اند.

گلی‌جوف چاری‌بای راموویچ، معاون وزیر کابینه ترکمنستان، گفت: «این نمایشگاه در آینده زمینه‌ها را برای توسعه روابط ما و کشورهای دیگر در بخش‌های اقتصادی و بازرگانی فراهم می‌کند و ما توقع داریم که شرکت‌کنند‌گان این نمایشگاه بتوانند از آن استفاده کنند.»

شماری از شرکت‌کنندگان این نمایشگاه بر توسعه صادرات کالاهایشان به بازارهای کشورهای دیگر مانند افغانستان تأکید دارند.

کیت، مسئول مرکز نمایشگاه‌های روسیه، گفت: «ما در حال حاضر هیچ نمایشگاهی در افغانستان نداریم؛ اما اگر این نمایشگاه‌ها در افغانستان هم راه‌اندازی شود بسیار خوب است و ما علاقه‌مند هستیم.»

آرش یونسی، رئیس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بلخ، می‌گوید که توسعه روابط بازرگانی کشور با کشورهای حوزه خزر سبب رونق بازرگانی کشور خواهد شد.

به گفته او، کشورهای حوزه خزر بازار مناسب برای فراورده‌های افغانستان هستند و باید زمینه‌های توسعه صادرات به این بازارها فراهم شود.

نمایشگاه فراورده‌های تولیدی و ماشین‌آلات کشورهای حوزه خزر در شهر ترکمن‌باشی ترکمنستان راه‌اندازی شده است.

این نمایشگاه دو روزه به هدف توسعه بازرگانی و اقتصادی میان کشورهای حوزه خزر و کشورهای دیگر جهان راه‌اندازی شده است.

دکمه بازگشت به بالا