گزارش

هشدار وزیر صحت از سرایت ویروس کرونا به خانه‌ها!

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ فیروزالدین فیروز، وزیر صحت‌ عامه که دیروز (چهارشنبه، ۲۷حمل) برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های اعضای مجلس نمایند‌گان به این مجلس رفته بود، تأکید کرد که بیماری شماری از بیماران مشکوک کووید – ۱۹ به علت مراجعه نکردن آنان به مرکزهای صحی، تشخیص نمی‌شود.

وی افزود: «فریاد می‌‎زنم، خواهش می‌کنم، زاری می‌کنم؛ درخانه‌هایتان بمانید، توصیه‌های وزارت صحت‌عامه را جدی بگیرید، و وطن را نجات دهید.»

وزیر صحت‌ عامه از اعضای مجلس نمایند‌گان نیز به علت بی‌پروایی در برابر مبتلا شدن به ویروس کرونا انتقاد کرد: «عدم توجه و عدم شنیدن پیام‌های وزارت صحت عامه توسط وکلای محترم سبب خرابی ملک است.»

وحید عمر، مشاور رئیس ‌جمهور غنی نیز که همراه با وزیر صحت به مجلس رفته بود، گفت که تاکنون سه‌ونیم میلیارد افغانی برای مبارزه با بیماری کووید – ۱۹ اختصاص یافته‌ است و به‌زودی چندین میلیارد افغانی دیگر نیز برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص خواهد یافت.

وزیر صحت‌ عامه در این نشست، از آغاز کار بیست‌وپنج گروه ثابت و سیار این وزارت در کابل خبر داد و گفت که قرار است برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در حدود صدهزار بستر آماده شود.

تاکنون ۷۸۴ رویداد مثبت ویروس کرونا در کشور ثبت شده‌ است که بیشترین آن در ولایت‌های هرات و کابل است. ۲۶ تن هم در اثر این بیماری جان‌ خود را از دست داده‌اند و ۴۳ تن هم بهبود یافته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا