اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتگزارش

سازمان ملل: جابجایی مقام‌ها با استفاده از زور نگران‌کننده است

نمایندگی سازمان ملل متحد (یوناما) در کابل شنبه ۳ حوت از معرفی والی‌های جدید برای برخی ولایت‌های افغانستان توسط عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» ابراز نگران کرد.

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ یوناما با آن‌که در اعلامیه‌اش از فرد یا تیم انتخاباتی خاصی نام نبرده اما نوشته است، جابجایی مقام‌های دولتی در ولایت‌ها با استفاده از زور بسیار نگران‌کننده است.

در این اعلامیه آمده: «در حالی که تلاش‌ها برای تحقق کاهش خشونت جریان دارد، تا منجر به آغاز گفت‌وگوی بین‌الافغانی شود، اما توسل به زور یا هر وسیلۀ غیرقانونی، امید مردم برای صلح را به خطر می‌اندازد».

یوناما از همه طرف‌ها خواسته به فیصله نهادهای قانونی حرمت بگذارند از راه گفت‌وگو مشکلات‌ خود را حل کنند.

از سوی دیگر، برخی منابع خبری گزارش دادند که عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» دیروز شنبه محمدنور رحمانی را به عنوان والی جدید سرپل معرفی کرد. رحمانی از نزدیکان جنرال دوستم گفته شده است.

قابل ذکر است که نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری پس از نزدیک به پنج ماه سه‌شنبه هفته گذشته اعلام شد که براساس آن محمداشرف غنی برنده انتخابات اعلام شد.

اما عبدالله عبدالله، رهبر تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» نتایج انتخابات را نپذیرفت و هشدار داد براساس آرای پاک و بایومتریک شده، برنده انتخابات است و حکومت همه‌شمول تشکیل می‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا