اخبار هیدرافغانستانصلحکودکانگزارش

تعدادی از کودکان در فاریاب خواستار آتش‌بس شدند

به گزارش خبرگزاری شانا، ۵۰ تن از کودکان دختر و پسر، روز گذشته با سردادن شعارهایی مبنی بر ضرورت آتش‌بس در جاده‌های شهر میمنه راهپیمایی کردند.

این کودکان که شاگردان یکی از کودکستان‌های فاریاب هستند، در این راهپیمایی بی‌پیشینه در جاده‌های شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب، با سردادن شعارهایی چون «اگر می‌خواهید من در آینده، داکتر، معلم و انجنیر شوم، آرزوهایم را نابود نکنید»، «ما کودکان از طالبان می‌خواهیم صلح و آتش‌بس را بپذیرند»، «ما کودکان آرزو داریم فرزندان طالبان به شهر بیایند و با هم عید را تجلیل کنیم»، «کاکا طالب در ایام عید آتش‌بس کنید» و «من نونهالم و گوش مرا با صدای گلوله عادت ندهید» در جاده‌های شهر میمنه راهپیمایی کردند.

آنان از حکومت و گروه طالبان خواستند تا در روزهای عید فطر، دست از جنگ بردارند و آتش‌بس کنند.

آی‌نور، مدیر اجرایی کودکستان بهشت گل‌ها، هدف از راه‌اندازی این راهپیمایی را پایان جنگ و یتیم نشدن کودکان در کشور، خواند.

شاگردان کودکستان بهشت گل‌ها در حالی با برگزاری راهپیمایی در جاده‌های شهر میمنه از طرف‌های درگیر خواستار صلح و آتش‌بس شدند که چندی پیش یک کمپاین ترویج پرداخت زکات توسط بازرگانان، دُکانداران و اغنیا برای خانواده‌های بی‌بضاعت در جاده‌های شهر میمنه راه‌اندازی شده بود.

  • بصیره مصمم، خبرگزاری شانا، فاریاب
دکمه بازگشت به بالا