اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیزنانگزارش

سازمان جهانی غذا: زندگی برای زنان و دختران در افغانستان غیرقابل تحمل است

برنامه جهانی غذا می‌گوید که زندگی برای بسیار شهروندان افغانستان به ویژه زنان و دختران هنوز غیرقابل‌تحمل است.

این سازمان دیروز در توییترش گفته است که طی سال جاری میلادی بیش از ده میلیون زن را تحت پوشش قرار داده است. این ‌زنان از طریق برنامه‌های ایجاد سرمایه و حمایت معیشتی کمک دریافت کرده‌اند. این کمک‌ها بیش‌تر شامل پول نقد است تا زنان بتوانند با این سرمایه‌ برای خود کاروبار محلی راه‌اندازی کنند.

پیش از این برنامه جهانی غذا گفته بود که ۹۰ درصد افغانستان‌ غذای کافی ندارند و از هر ۱۰ نفر نه نفر نمی‌توانند غذای کافی برای خوردن به دست آورد.

این ادارۀ ملل متحد به تاریخ ۲۳ اکتوبر (اول عقرب) گفته بود که والدین در افغانستان قادر نیستند غذای صحی را برای فرزندان خود فراهم کنند. آمار برنامۀ جهانی غذا نشان می‌دهد که این سازمان در سال روان میلادی بیش از ۲۱ میلیون فرد آسیب‌پذیر و کسانی را که با عدم مصوونیت غذایی مواجه هستند، در سراسر افغانستان تحت پوشش کمک‌هایش قرار داده است.

این در حالی است که سازمان ملل متحد از وضعیت زنان و دختران در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که خطرات در برابر زنان افغانستان رو به افزایش است. دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد با نشر گزارشی به عدم دسترسی زنان به حقو‌ق‌شان، ازدواج‌های اجباری و فروش کودکان به ویژه کودکان دختر اشاره کرده است.

در این گزارش گفته شده است که به دلیل شرایط زمستانی و بحران اقتصادی مداوم، احتمال دارد خطرات تشدید یابد. پس از قدرت‌گیری دوباره امارت اسلامی در افغانستان، زنان بسیاری که نان‌آور خانواده بودند از ادارات دولتی اخراج یا خانه‌نشین شدند.

دکمه بازگشت به بالا