اجتماعیاخبار هیدرافغانستانشهروندانگزارش

توزیع مواد غذایی و بهداشتی توسط نهاد خیریه بانوان برای ۱۵ خانواده در ولایت دایکندی

نهاد خیریه بانوان در ولایت دایکندی برای حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و فقیر از هزینه شخصی خود مبلغ ۴۲ هزار افغانی مواد غذایی و مواد بهداشتی خریداری و برای ۱۵ خانواده توزیع کرد.

«قدسیه باتوریان» یکی از اعضای این نهاد گفت: ده روز از تأسیس این نهاد که در رأس آن سه تن از بانوان فعالیت می‌کنند سپری شده است.

باتوریان می‌گوید که امروز ما برای هر خانواده مبلغ ۲۸۹۲ اففانی مواد غذایی و بهداشتی خریداری و توزیع کردیم.

وی افزود: برای جلوگیری از تجمعات، این کمک‌ها شامل یک بوجی برنج، یک بُشکه روغن پنج لیتره، یک کارتن ماکارانی، یک کیلو چای سبز، صابون و ماسک، در منزل این ۱۵ خانواده تحویل داده شده است.

بانو باتوریان از بازرگانان و سرمایه‌داران خواست تا در شرایط بحرانی در این امر خیر سهیم شده و دین انسانی و وجدانی خود را ادا کنند.

از سوی دیگر، خانواده‌های بهره‌مندشده از این کمک‌ها با ابراز خوشحالی از مسئولان و کمک‌رسانان خواستند تا دامنه و مقدار این کمک‌ها را برای افراد آسیب‌پذیر و خانواده‌های بی‌سرپرست گسترش دهند.

ولایت دایکندی یکی از ولایت‌های نسبتاً کم‌تر انکشاف‌یافته است که ۹۲ درصد مردم آن زیر خط فقر زندگی می‌کنند و اکنون که بحران کرونا و شرایط قرنتینه باعث بی‌کاری شده است، مردم از هر زمان دیگر نیازمند کمک و دست‌گیری هستند.

  • محمد حسنی، خبرگزاری شانا، دایکندی

دکمه بازگشت به بالا