اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

کاخ سفید: جانشین اسامه بن لادن در عملیات آمریکا در مرز پاکستان و افغانستان کشته شد

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ کاخ سفید که در آن‌زمان این خبر را نه تایید و نه رد کرد، دیروز شنبه ۱۴ سپتامبر اعلام کرد که حمزه بن لادن در عملیات ضدتروریسم آمریکا کشته شده است.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت که حمزه ماه‌ها قبل در مرز پاکستان و افغانستان کشته شده بود و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در جریان آن قرار گرفته بود. آمریکا ماه مارس سال جاری میلادی برای هرگونه اطلاعاتی که به افشای محل اختفای حمزه، بیستمین فرزند اسامه بن لادن منجر می‌شد، جایزه یک میلیون دلاری تعیین کرده بود.

واشنگتن پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی به مرکز تجارت جهانی در نیویورک، برای سر اسامه بن لادن، رهبر القاعده نیز ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود. گمان می‌رود که حمزه بن لادن ۳۰ ساله، بعد از مرگ پدرش به‌دست نیروهای ویژه آمریکایی در ابیت‌آباد پاکستان، رهبری گروه القاعده را برعهده‌ گرفته است.

وزارت خارجه آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی وقتی که حمزه دعوت به انجام حملات تروریستی در پایتخت‌های غربی کرد و گفت که انتقام پدرش را خواهد ستاند، وی را فهرست تروریست‌های جهانی قرار داد. معلوم نیست چرا آمریکا اکنون و ماه‌ها پس از مرگ حمزه بن لادن تصمیم به علنی کردن خبر و اطلاعات مربوط به آن گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا