اجتماعیاخبار هیدراسلایدگزارش

تایوان ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از بی‌بی‌سی پارلمان تایوان به عنوان نخستین کشور آسیایی ازدواج همجنسگرایان را قانونی اعلام کرد.

همزمان هزاران تن از حامیان ازدواج همجنسگرایان با تجمع در بیرون ساختمان پارلمان در تایپه، در انتطار رای پارلمان بودند. در سال ۲۰۱۷، دادگاه قانون اساسی این کشور اعلام کرد که زوج‌های همجنسگرا حق دارند قانوناً ازدواج کنند.

پس از آن به پارلمان دو سال فرصت داده شد تا حداکثر تا ۲۴ مه ۲۰۱۹ با اعمال تغییرات ضروری، این قانون را تصویب کند؛ اما واکنش‌های عمومی دولت را تحت فشار قرار داد تا همه‌پرسی‌ در این باره برگزار کند.

نتایج این رفراندوم نشان داد که اکثریت رأی‌دهندگان با قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان موافق نبوده و گفتند که تعریف «ازدواج» منحصر به زناشویی یک مرد و یک زن است. در نتیجه، دولت اعلام کرد که تعریف کنونی ازدواج در قانون مدنی خود را تغییر نخواهد داد و در عوض، قانون جدیدی را برای «ازدواج افراد همجنس» تصویب خواهد کرد.

نمایندگان پارلمان برای قانونی کردن ازدواج همجنسگرایان سه لایحه متفاوت را بررسی کردند و در نهایت لایحه دولت، که پیشرفته‌ترین آن بود به تصویب رسید.

در دو لایحه‌ای که توسط محافظه‌کاران ارائه شده بود به زندگی شرکای جنسی با عناوین «روابط خانوادگی همجنس» یا  «وصلت همجنسان» اشاره شده بود، اما لغت «ازدواج» به کار نرفته بود؛ اما لایحه دولت تنها لایحه‌ای بود که در آن حقوق محدودی برای فرزندخواندگی توسط زوج‌های همجنس پیش‌بینی شده بود.

این قانون برای اجرایی شدن باید به امضای تسای اینگون، رئیس جمهور برسد. قبل از تصویب لایحه دولت، بسیاری از فعالان همجنسگرا گفته بودند که تنها با تصویب همین لایحه موافق هستند.

رئیس جمهور تایوان امروز و قبل از تصویب لایحه در توییتی گفت که کشورش شانس آن را دارد تا با این رأی، نام خود را در تاریخ ثبت کند.

دکمه بازگشت به بالا