اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاب سردبیرجواناندانشگاهفرهنگ و هنر

معین وزارت اطلاعات‌وفرهنگ امارت اسلامی: برای ظرفیت‌سازی باید به افکار جوانان توجه شود

معین امور جوانان وزارت اطلاعات‌وفرهنگ امارت اسلامی در سفر خود به بدخشان به گفته آژانس باختر زیرنظر امارت، یک مناظره علمی با جوانان برگزار کرده است.

به گزارش شانا به نقل از آژانس باختر؛ قاری محمدیونس راشد، معین امور جوانان وزارت اطلاعات‌وفرهنگ امارت اسلامی، هدف سفرش به بدخشان را برگزاری برنامۀ گفتمان میان جوانان و شنیدن خواست‌های نسل جوان از نزدیک بیان کرده است.

او می‌گوید: نظام مکلف است پیرامون رشد اقتصادی، ظرفیت‌سازی و اصلاح به افکار جوانان توجه کند. وی جوانان را به تعبیر خودش «قلب زندۀ ملت» دانست و پیشرفت و ترقی کشور را وابسته به تراوش‌های افکار آنان عنوان کرد و از جوانان خواست در مورد نظام امارت اسلامی و وضعیت کشور خواست‌های خود را با وی در میان بگذارند.

آقای راشد از ایجاد کمیته‌ها در سطح ولسوالی‌ها و حمایت رهبر امارت در بخش مالی به جوانان خبر داد و گفت که حکومت گذشته پروژه‌های مقطعی با هداف سوء و خصوصی را در بخش‌های تبلیغاتی برای جوانان برگزار می‌کرد؛ اما امارت اسلامی در نظر دارد، برنامه‌های اساسی و گفتمان‌هایی را میان جوانان برگزار کند تا از نزدیک خواست‌های نسل جوان را بشنود.

بدخشان اخیراً شاهد درگیری‌هایی میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و امارت اسلامی بوده است. درگیری‌هایی که در آن تعدادی از نیروهای جبهه مقاومت به گفته امارت اسلامی، به اسارت آنان درآمده است.

امروز نیز، جمع زیادی از دانشجویان دختر دانشگاه بدخشان در اعتراض به ممانعت نیروهای امارت از ورود دخترانی که برقع نپوشیده بودند به دانشگاه، دست به اعتراض زدند. به نقل از برخی رسانه‌ها تعدادی از دانشجویان توسط نیروهای امارت ضرب‌وشتم شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا