اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتصلحگزارش

دکتر غنی: طالبان باید به انتخابات تن دهند

رئیس جمهور غنی در ششمین گردهمایی پیکارهای انتخاباتی‌اش در کابل بر برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری تأکید کرد و گفت که این انتخابات باید برای به گفته او نگهداری و بقای جمهوریت، برگزار شود.

به گزارش شانا به نقل از شفقنا؛ محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کنونی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌گوید که جمهوریت و اسلامیت قابل معامله نیستند.

رئیس جمهور غنی که در ششمین گردهمایی پیکارهای انتخاباتی‌اش در کابل سخن می‌گفت، در واکنش به گزارش‌ها درباره تغییر نظام در افغانستان پس از توافق صلح با طالبان، گفت که نظام جمهوری اسلامی افغانستان قابل تغییر نیست.

غنی در این باره افزود: این قدر کار را وقتی کردیم، هر کاری می‌کردیم هر کس می‌آمد و در آن یک چیز می‌گفت. این‌بار، وقت تقسیم قدرت نیست! برایم وقت بدهید، برایم صلاحیت بدهید تا استقلال اقتصادی داشته باشیم اقتصاد فکری داشته باشیم.

محمد اشرف غنی، در بخش دیگر از سخنانش افزود که وقت به گفته او آقازاده‌گان به پایان رسیده‌ است و زمان سپردن قدرت به خدمتگاران رسیده‌ است.

او همچنین افزود که با قشر سیاسی کاری ندارد، اما آن‌ها باید قرآن و سیرت نبوی را یاد بگیرند: وقتی‌که تو روی سرمایه‌گذار فشار بیاوری، او مجبور است دست به دیگر کارها بزند. ما با قشر سیاسی کاری نداریم و از آن‌ها می‌خواهیم که قرآن و سیرت نبوی را یاد بگیرند.

در گردهمایی امروز تیم دولت‌ساز به رهبری اشرف غنی، شماری از سرمایه‌گذاران کشور حضور داشتند. غنی گفت که فعالان بخش خصوصی برای استقلال اقتصادی کشور می‌جنگند.

غنی، در ادامه سخنانش، بر برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری تأکید کرد و گفت که این انتخابات باید برای به گفته او نگهداری و بقای جمهوریت، برگزار شود.

انتخابات ریاست‌ جمهوری، قرار است به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شود و پیکارهای انتخاباتی نامزدان، به تاریخ ششم اسد آغاز شدند و قرار است تا سوم ماه میزان ادامه داشته باشند.

در این گردهمایی، شماری از سرمایه‌گذاران کشور، پشتیبانی‌شان را از غنی اعلام کردند.

دکمه بازگشت به بالا