اخبار هیدربین‌المللی

پیرترین گوریل اروپا در آتش‌سوزی باغ‌وحشی در آلمان جان سپرد

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ آتش‌سوزی عظیمی که در باغ‌وحشی در آلمان درگرفت به کشته شدن بیش از ۳۰ جانور این باغ‌وحش ازجمله پیرترین گوریل اروپا انجامید.

به گفتهٔ مقامات باغ‌وحش کِرِفلد که در نزدیکی شهر دوسلدورف آلمان واقع شده، محدودهٔ زندگی میمون‌ها در این باغ‌وحش در اثر حریق بیشترین خسارت را دیده و به‌کلی سوخته است.

رئیس باغ‌وحش کِرِفلد روز چهارشنبه اعلام کرد که پنج اوران‌گوتان، یک شامپانزه و دو گوریل به همراه شماری از میمون‌های کوچک‌تر و دیگر جانوران این باغ‌وحش در اثر آتش‌سوزی کشته شده‌اند.

گرچه کارشناسان گفته‌اند احتمال می‌دهند که منشأ این حریق، فانوس‌های چینی بوده که دقایقی قبل از شعله‌ور شدن بخشی از این باغ‌وحش در آسمان دیده شده‌اند اما گروهی دیگر معتقدند که این حریق در اثر آتش‌بازی‌های سال نو روی داده است.

جیمز بروکنر عضو جامعهٔ حافظ حقوق حیوانات آلمان دراین‌باره اعلام کرد: «اگر آتش‌بازی سبب این حریق شده باشد آنگاه این تأیید ترسناکی است بر پیامدهایی که آتش‌بازی‌های کنترل‌نشده می‌تواند داشته باشد.»

شماری از فعالان حقوق حیوانات در همین راستا خواستار محدود کردن آتش‌بازی در مکان‌هایی نظیر باغ‌وحش‌ها و پارک‌ها شده‌اند که حیوانات در آن‌ها زندگی می‌کنند.

[epic_hero_1 ]

دکمه بازگشت به بالا