اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

وزیر خارجه طالبان: در افغانستان «زندانی سیاسی» نداریم!

مولوی امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان با تکذیب وجود زندانیان سیاسی در افغانستان تحت‌کنترل این گروه، می‌گوید مخالفان طالبان حتی بر یک متر از خاک افغانتسان تسلط ندارند.

مولوی امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان اخیراً گفته است که تمام خاک افغانستان در حاکمیت این گروه است و مخالفان طالبان حتی بر یک متر از خاک افغانستان تسلط ندارند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ زندانی سیاسی در افغانستان – تحت‌کنترل طالبان – وجود ندارد، افزود امنیت سراسری در این کشور تأمین شده است.

آقای متقی در حالی این سخنان را می‌گوید که پس از واگذاری قدرت به طالبان، تعداد زیادی از فعالان مدنی، خبرنگاران و زنان معترض بازداشت، شکنجه و حتی مجبور به ترک کشور شده‌اند.

متقی که عصر روز گذشته بعد از پایان سفر پنج‌روزه‌اش به ایران، در دیدار با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‎‌وزیر طالبان درباره این سفر به وی توضیحات داد.

وزیر خارجه طالبان با پردستاورد خواندن این سفر، ایران را کشور دوست افغانستان خواند و گفت با مقامات ایرانی درباره روابط سیاسی، اقتصادی و توسعه تجارت میان دو کشور صحبت کرده است.

عبدالکبیر نیز در این دیدار اظهار داشت طالبان با تمام کشورهای منطقه بویژه ایران روابط حسنه دارد و می‌خواهد این روابط در آینده نیز گسترش و تقویت یابد.

گفتنی است وی در این سفر با وزیر خارجه ایران و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور افغانستان دیدار کرده است، به گزارش رسانه‌ها آقای کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان از گروه طالبان به علت حمایت از مقاومت مردم فلسطین سپاسگزاری کرده است.

  • پروانه سما صمدی، خبرگزاری شانا، بروکسل
دکمه بازگشت به بالا