اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

جنرال اسکات میلر: طالبان در صورت ادامه خشونت، منتظر پاسخ باشند!

به گزارش شانا به نقل از اسپوتنیک؛ جنرال اسکات میلر، فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان که دیروز سه‌شنبه با اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی به قول اردوی علمیا‌ت‌های خاص رفته بود، تاکید کرد که کاهش خشونت‌ها نیاز جدی است و باید طالبان از فرصت به‌میان آمده برای صلح استفاده کنند.

او‌ افزود: «اگر طالبان به خشونت‌ها ادامه دهند، آنان باید منتظر پاسخ نیز باشند. ما نیاز داریم تا خشونت‌ها را کاهش دهند و این کاهش به رهبری سیاسی تمامی جناح‌ها این فرصت را می‌دهد تا یک راه صلح‌آمیز را انتخاب کنند.»

در همین حال، سرپرست وزارت دفاع ملی، گفت که صلح برای حکومت در اولویت است: «در صورتی‌که طالبان صلح را قبول نکنند و یا هر کس دیگر – همان‌گونه که ثابت کردیم –  در هرجایی که باشند اردوی ملی افغانستان، قوت‌های امنیتی افغانستان مردانه از وجب‌وجب خاک این وطن دفاع می‌کنند.»

آمارهای رسیده به طلوع‌نیوز نشان می‌دهد که در دو هفته پسین در حدود ۱۵۰ نظامی در نبرد با طالبان جان باخته‌اند؛ اما بررسی وزارت دفاع ملی نشان می‌دهد که تلفات طالبان نیز زیاد بوده ‌است.

حکومت افغانستان گفته ‌است که گروه طالبان پس از امضای توافق‌نامه صلح با آمریکا، نزدیک به سه هزار حمله در کشور اجرا کرده‌ است که در نتیجه حدود هشتصد غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا