اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

بیش از ۸۰ طالب در فاریاب کشته و زخمی شدند

به گزارش آژانس خبری شانا، مقام‌های امنیتی در قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گویند که در پی حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی افغانستان در ولسوالی‌های «گرزیوان» و «پشتون‌کوت» فاریاب به گروه طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

جگرن محمدحنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که در ادامه عملیات نظامی شاهین ۱۰۳ به رهبری کماندو‌ها ضربات هوایی در منطقه «دونگ قلعه» از مربوطات ولسوالی گرزیوان و «کته قلعه» ولسوالی پشتون‌کوت به شمول ۲ تن از فرماندهان کلیدی طالبان به نام‌های ملا خال‌محمد و ملا عصمت‌الله، ۳۵ طالب کشته و ۴۶ تن دیگر زخمی شده است.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌افزاید که بر اثر ضربات هوایی بر یک قرارگاه استراتژیک و یک عراده هاموی که قبلاً به دست دشمن افتاده بود و یک عراده موتر کرولای دشمن از بین برده شده است. او می‌گوید که اجساد طالبان با چندین میل سلاح سبک و سنگین به دست نیروهای شامل عملیات افتاده است.

مقام‌های امنیتی می‌گویند که در نتیجه جنگ، سه تن از نیروهای ارتش محلی زخمی شده‌اند؛ اما به غیرنظامیان و سایر نیروها آسیب نرسیده است.

از سویی هم سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین عملیات نظامی ۱۰۳ شاهین به منظور گروه طالبان در ولسوالی گرزیوان و پشتون‌کوت و «بلچراغ» فاریاب ادامه دارد.

طالبان تاکنون درباره کشته و زخمی شدن افرادشان در فاریاب اظهارنظر نکرده‌اند.

دکمه بازگشت به بالا