اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

گزارش یوناما از شمار تلفات حمله به مرکز آموزشی در کابل

هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان با ارائه گزارشی تازه از شمار قربانیان حمله به مرکز آموزشی در کابل اعلام کرد تاکنون ۳۵ کشته و ۸۲ زخمی به ثبت رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از رسانه‌ها؛ هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد این نهاد تیم‌هایی را برای جمع‌آوری سوابق دقیق قربانیان حمله به آموزشگاه «کاج» در منطقه شیعه‌نشین برچی کابل گماشته است.

یوناما افزود براساس تازه‌ترین آمارها، در حمله تروریستی به این آموزشگاه، دست‌کم 35 نفر جان خود را از دست داده و 82 تن دیگر زخمی شده‌اند.

پیش از این نیز شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار پاسخ‌گویی عاملان، سازمان‌دهندگان، تأمین‌کنندگان مالی و حامیان این اقدامات تروریستی شده و بر محاکمه آنان تأکید کرده بود.

اعضای این شورا همچنان درباره پیامدهای مهم حملات علیه مکتب‌ها بر ایمنی دانش‌آموزان و توانایی آنان برای بهره‌برداری از آموزش، به شدت ابراز نگرانی کردند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل همچنین یادآوری کردند که تروریسم در همه اشکال آن یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است و‌ کشورها باید مطابق به قوانین بین‌المللی با این‌ پدیده مبارزه کنند.

پس از گذشت بیش از یک سال از واگذاری افغانستان به طالبان، این گروه تاکنون موفق به تأمین امنیت در مناطق مختلف کشور به‌خصوص کابل، پایتخت افغانستان نشده است.
علی‌رغم تأکید مکرر سخنگویان امارت اسلامی مبنی بر عدم حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان، با آن‌هم هر از گاهی شاهد حملات انتحاری به مناطق شیعه‌نشین کابل،‌ هستیم.

دکمه بازگشت به بالا