اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

افغانستان، تقاطع در مسیر صلح است

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به مذاکرات بین آمریکا و طالبان گفت هم‌اکنون فرصت جدیدی برای برقراری صلح فراهم شده و افغانستان در این راه به مانند یک تقاطع است.

به گزارش شانا به نقل از آناتولی، شاه‌محمد قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به اینکه روند گفتگوهای صلح میان طالبان و ایالات متحده آمریکا، فرصت جدیدی برای برقراری صلح است، اظهار داشت: افغانستان در این راه به مانند یک تقاطع است. هر روند مثبتی نه تنها برای این کشور بلکه به سود همه جهان خواهد بود.

وی که در کنفرانس موسوم به «روند لاهور» در شهر «بوربان» پاکستان و با حضور گلبدین حکمتیار، نخست وزیر پیشین افغانستان و رهبری حزب اسلامی، عطامحمد نور، والی سابق بلخ و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی این کشور سخن می‌گفت، افزود: همه مردم افغانستان از رهبران خود انتظار دارند که آینده خوبی را برای آنان فراهم کنند.

گلبدین حکمتیار نیز در این نشست اعلام کرد که این جنگ نه جنگ افغانستان بلکه چیزی است که کشورهای دیگر بر ما تحمیل کرده‌اند و میراثی برای نسل‌های آینده شده است.

عطامحمد نور نیز با اشاره به اینکه امنیت منطقه مرتبط با صلح در افغانستان است، اظهار داشت: پس از صلح در افغانستان، امنیت بر تمام منطقه حکمفرما خواهد بود و این دو مرتبط با یکدیگر هستند.

گفتنی است در این کنفرانس که دیروز آغاز شده است دو روز ادامه خواهد داشت، هیچ نماینده‌ای از جانب گروه طالبان شرکت نکرده است. از جانب حکومت افغانستان نیز به صورت رسمی در کنفرانس نماینده‌ای حضور ندارد.

دکمه بازگشت به بالا