اخبار هیدرافغانستانحوادثگزارش

کشته و زخمی شدن ۳ تن در سیلاب‌های دیشب در ولایت پروان

به گزارش خبرنگار شانا از ولایت پروان؛ شاهراه سالنگ بر اثر سرازیر شدن سیلاب در ولسوالی جبل‌السراج ولایت پروان بر روی رفت و آمد بسته است.

مسئولان محلی پروان می‌گویند که این سیلاب‌ها شب گذشته در منطقه‌ تاجیکان ولسوالی جبل‌السراج در چهار کیلومتری شاهراه سالنگ به وقوع پیوسته است.

صیف‌الله بیدار، ولسوال جبل‌السراج ولایت پروان می‌گوید که در نتیجه‌ سرازیر شدن سیلاب‌ها در روستای تاجیکان این ولسوالی یک تن کشته و دو تن از باشندگان این روستا زخمی شده‌اند و خسارات هنگفت مالی به باشندگان محل وارد شده است.

از سوی دیگر مسئولان اداره‌ حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها می‌گویند که سرازیر شدن سیلاب در چهار کیلومتری شاهراه سالنگ سبب بسته شدن این شاهراه شده است و تلاش‌ها برای باز کردن آن ادامه دارد.

سمیع‌الله ولیزاده، سخنگوی اداره‌ حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها می‌گوید سیلاب‌ها در بخش‌های مختلف ولسوالی سالنگ خسارات هنگفت مالی را به باشندگان این ولسوالی وارد کرده است؛ اما از تلفات جانی تا هنوز گزارش نشده است.

شب گذشته بخش‌های دیگری از ولسوالی جبل‌السراج و سالنگ ولایت پروان نیز گواه سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده است؛ اما تلفات و خسارات زیادی به آن به مردم وارد نشده است.

عبدالله فروزان،  خبرگزاری شانا، ولایت پروان

دکمه بازگشت به بالا