اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

دونالد ترامپ در سالروز حمله ۱۱ سپتامبر: تروریستان را تعقیب خواهیم کرد

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور ایالات متحده آمریکا، در هجدهمین سالروز حمله گروه القاعده بر برج‌های دوقلو در آمریکا، بار دیگر بر مبارزه جدی با تروریسم تأکید کرد.

او که دیروز (چهارشنبه، ۲۰ سنبله/ ۱۱ سپتامبر) در مراسم یادبود از جان‌باخته‌گان این حمله در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سخن گفت، بار دیگر تأکید کرد که در چند روز گذشته نیروهای آمریکایی مهلک‌ترین حمله‌ها را بر طالبان انجام داده‌اند.

رئیس‌ جمهور آمریکا، هشدار داد که اگر گروهی تلاش کند بار دیگر بر آمریکا حمله کند، ایالات متحده به دنبال این گروه‌ها در هرجایی که باشد خواهد رفت و پاسخی خواهد داد که تاکنون دیده نشده است.

در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی هنگامی که افغانستان در تصرف گروه طالبان بود، گروه القاعده چهار هواپیمای مسافربری -باربری را ربود و به برج‌های تجارت جهانی بر آمریکا حمله کرد. در این رویداد، در حدود ۳۰۰ هزار تن جان باختند.

دونالد ترامپ، در مراسم یادبود از جان‌باخته‌گان این رویداد، افزود: «اگر به هر دلیلی، آن‌ها [تروریستان] به کشور ما پس بیایند، ما آن‌ها را به هرجایی که بروند تعقیب خواهیم کرد و از قدرتمان استفاده خواهیم کرد؛ به‌شیوه‌ای که ایالات متحده هرگز پیش از این استفاده نکرده است.»

او گفت که از بمب استفاده نخواهد کرد: «من حتی درباره استفاده از بمب اتم صحبت نمی‌کنم. چیزی که در انتظار آن‌ها [تروریستان] خواهد بود، هیچ زمانی آن را ندیده‌اند.»

این سخنان ترامپ در حالی مطرح می‌شود که او چند روز پیش، در پی جان باختن دوازده تن از شهروندان افغانستان و یک سرباز آمریکایی در حمله طالبان در کابل، گفت‌وگوها با طالبان را متوقف کرد.

ایالات متحده، هم‌اکنون در حدود چهارده هزار سرباز در افغانستان دارد که سرگرم آموزش و مشوره‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان، هستند. آمریکا، پس از حمله بر افغانستان در سال ۲۰۰۱ در حدود صد هزار نیرو به افغانستان فرستاده بود.

همزمان با این، رئیس‌ جمهور غنی نیز در هجدهمین سالروز حمله گروه القاعده بر برج‌های آمریکا، می‌گوید این رویداد یک فاجعه بود که جان در حدود ۳۰۰ انسان بی‌گناه را گرفت و هزاران تن دیگر را زخمی کرد. رئیس ‌جمهور غنی، در تویترش با مردم ایالات متحده آمریکا غم‌شریکی کرده است.

آقای غنی افزوده است که افغانستان همراه با ایالات متحده و همکاران بین‌المللی‌اش در هجده سال گذشته با تروریسم جنگیده و قربانی‌های زیادی را نیز متقبل شده است.

رئیس‌ جمهور غنی، تأکید کرده است که افغانستان و جامعه بین‌المللی هنوز هم با تهدید مشترک تروریسم روبه‌رویند و گروه‌های تروریستی یک‌بار دیگر تلاش دارند تا افغانستان را لانه امنی برای خود بسازند و از آنجا حمله‌هایی را راه‌اندازی کنند.

دکمه بازگشت به بالا