اخبار هیدراسلایدافغانستان

عربستان و قطر: زنان افغانستان باید به آموزش و اشتغال دسترسی داشته باشند

زنان افغانستان نیز مانند سایر کشورهای اسلامی باید به آموزش و اشتغال دسترسی داشته باشند.

شاهزاده فيصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی و  محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفتند که زنان افغانستان نیز مانند سایر کشورهای اسلامی باید به آموزش و اشتغال دسترسی داشته باشند.

وزیر امور خارجه عربستان ضمن تأکید بر آموزش  و اشتغال زنان گفت: «افغانستان نباید به پناهگاه سازمان‌های تروریستی تبدیل شود.

در همین حال وزیر امور خارجه قطر اظهار داشت که اگر طالبان می‌خواهد مشروعیت بین‌المللی را به دست بیاورد باید مانند کشور قطر بشود.

او گفت قطر یک کشور اسلامی است و زنان نیز در این کشور مشارکت اجتماعی افتخار آمیز دارند. او تصریح کرد که زنان در کشور قطر متصدی مقام‌های چون سفارت و وزارت‌‌اند.

شمار دیگر از سخنرانان نیز در این نشست از وضعیت بد انسانی در افغانستان ابراز نگرانی کردند و خواهان کمک‌های بشردوستانه جهان به مردم این کشور شدند.

بی‌ثباتی، ظلم، خشونت‌های رو به افزایش در افغانستان و مهاجرت‌های گسترده از این کشور نگرانی‌های بود که اکثر سخنران در این نشست به آن پرداختند.

این اظهارات رهبران کشورهای مختلف در باره سیاست‌های سختگیرانه طالبان در قبال حقوق مدنی و سیاسی زنان افغانستان در حالی مطرح می‌شود که طالبان همچنان بر محدویت علیه زنان مصر اند.

دکمه بازگشت به بالا