اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

گشایش نمایشگاه تولیدات ازبکستان با حضور مقامات در شهر مزارشریف

نمایشگاه تولیدات کشور ازبکستان با حضور رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی و ﺗﻌﺪاﺩی اﺯ ﻭﺯﻳﺮاﻥ  و نخست وزیر ازبکستان در شهر مزارشریف افتتاح شد.

دکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و هیئت همراه امروز با عبدالله عارف‌اف نخست وزیر جمهوری ازبیکستان و هیئت همراه وی در شهر مزار شریف دیدار و نمایشگاه تولیدات ازبکستان را افتتاح کردند.

در این نمایشگاه بیش از ۵۰ غرفه از محصولات کشور ازبکستان به نمایش گذاشته شده است.

از سویی هم شماری از بازدیدکنندگان این نمایشگاه می‌گویند که برگزاری نمایشگاه تولیدات ازبکستان سبب افرازیش سطح تعاملات اقتصادی دو کشور می‌شود.

دکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان در افتتاح این نمایشگاه گفت که تفاهم‌نامه‌هایی میان افغانستان و ازبکستان برای همکاری و گام‌های عملی  به امضا رسیده است  که از این طریق بازرگانان افغانستان نیر می‌توانند تولیدات خود را در ازبکستان به نمایش بگذارند.

از سویی هم شماری از صنعتکاران ازبکستان که محصولات‌شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌اند می‌گویند که با راه‌اندازی این نمایشگاه سه‌روزه می‌خواهند روابط خود را با مردم و بازرگانان افغاستان مستحکم کنند.

آنان همچنین می‌افزایند: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند بر اقتصاد هر دو کشور تاثیرگذار باشد.

نخست وزیر ازبکستان گفت که انتقال برق از سرخان ازبکستان تا پلخمری که نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر را دربر می‌گیرد، ۱۱۰ میلیون دالر هزینه برمی‌دارد و ازبکستان ۴۵ میلیون دالر آن را به افغانستان تخفیف می‌دهد.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ

⭕️ما را در تلگرام، تویتر و فیس‌بوک دنبال کنید.
⭕️نظر خود را درباره این مطلب در انتهای این صفحه ? بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا