اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

سنا نتوانست وتوی ترامپ را لغو کند؛ فروش تسلیحات ایالات متحده به عربستان ادامه می‌یابد

 سنای آمریکا نتوانست وتوی رئیس جمهوری، در خصوص منع فروش تسلیحات به عربستان سعودی را لغو کند.

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ روز سه‌شنبه ۳۰ ژوئیه نمایندگان مجلس سنا برای لغو وتوی رئیس جمهوری آمریکا سه بار رای‌گیری کردند که در نهایت بیش از ۴۶ سناتور با رد وتوی رئیس جمهوری آمریکا موافقت نکردند. این در حالی است که برای رد وتوی رئیس جمهوری باید دو سوم نمایندگان مجلس سنا به آن رای دهند.

بدین ترتیب مجلس سنا موفق نشد به آرای مورد نیاز برای باطل کردن وتوی دونالد ترامپ دست یابد. پیشتر ترامپ قطعنامه‌های مجلس نمایندگان و سنا را برای منع فروش تسلیحات به عربستان وتو کرده بود.

در حالی که کنگره در مصوبه‌هایی خواهان توقف فوری فروش تسلیحات به عربستان سعودی شده بودند دونالد ترامپ با استفاده از حق وتو توانسته بود قطعنامه های هر دو مجلس را دور بزند.

دو ماه پیش دولت آمریکا با اعلام وضعیت اضطراری تلاش کرده بود تسلیحاتی به ارزش ۸ میلیارد دلار را به کشورهای عربستان سعودی، امارات و اردن بفروشد. این تلاش دولت آمریکا برای دور زدن کنگره با اعتراض شمار گسترده‌ای از نمایندگان هر دو حزب کنگره مواجه شده بود.

فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان در حالی صورت می‌گیرد که انتقادهای بین‌المللی نسبت به کاربرد این تسلیحات از سوی ریاض شدت یافته است.

بسیاری از محافل حقوق بشری فروش این تسلیحات را گامی تازه برای ادامه کشتار غیرنظامیان یمنی از سوی دولت عربستان سعودی می‌دانند.

دکمه بازگشت به بالا