اخبار هیدرافغانستانگزارش

والی هرات: داعش برای ایجاد ناامنی‌ و بی‌ثباتی در افغانستان ایجاد شده است

والی هرات گفت: گروه طالبان خود زمینه را برای حضور داعش در افغانستان به میان آورده است و رسوخ طالبان خارجی میان طالبان افغانستانی سبب شده است تا حملات و ناامنی‌ها در افغانستان افزایش یابد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری فارس؛ از یکصدمین سالگرد استرداد استقلال، از سوی مقام‌های ارشد محلی و امنیتی و با حضور پرشور شهروندان و نیروهای امنیتی در مقر فرماندهی ارتش ۲۰۷ ظفر در هرات تجلیل شد.

«عبدالقیوم رحیمی» والی هرات در سخنرانی خود با اشاره به حضور بیش از ۲۰ گروه تروریستی در افغانستان و حمایت این گروه‌ها از سوی کشورهای خارجی برای رسیدن به اهداف آنها گفت: این گروه ها و برخی حلقات که فکر منحل شدن نیروهای امنیتی و ضربه زدن به نظام را دارند باید بدانند که این آرزو را باید با خود به گور ببرند.

وی افزود: حکومت افغانستان پروژه‌های بزرگی را افتتاح کرده و این روند همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی با حمایت شهروندان در افغانستان هیچگاه اجازه تخریب و تجاوز به این مرز و بوم را به گروه‌های مخل نظم و امنیت نخواهند داد.

رحیمی ادامه داد: افغانستان جغرافیایی است که هر روز شاهد پدید آمدن گروهی جدید در این خاک است که برای تخریب و رسیدن به اهداف خود فعالیت می‌کند اما این زمینه را گروه طالبان برای گروه‌هایی چون داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان پدید آورده‌اند و حتی این گروه‌ها، طالبان را نیز آماج قرار خواهند داد.

وی تاکید کرد: روزی خواهد رسید که گروه طالبان با نیروهای امنیتی افغان مجبور به مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی خواهند شد.

وی افزود: در بیشتر عملیات‌های نظامی در هرات و ولایت‌های همجوار با هرات حضور طالبان خارجی پاکستانی، چینی، چچنی و دیگر کشورها به وفور دیده شده است که دست به جنایات گسترده‌ای در افغانستان زده‌اند.

از سوی دیگر نیز جنرال فضل‌محمد جنبش، فرمانده ارتش در حوزه غرب افغانستان با اشاره به حمایت نیروهای امنیتی از روند صلح و مذاکرات آن گفت: نیروهای مسلح در حوزه غرب افغانستان با تمام تجهیزات و آمادگی برای تامین امنیت و حفظ ارزش‌های خود ایستاده‌اند و با آغاز روند انتخابات افغانستان امنیت کامل را برای شرکت شهروندان در روز انتخابات را فراهم خواهند کرد.

وی تاکید کرد: شاهراه‌های حوزه غرب افغانستان با ایجاد عملیات‌های گسترده نظامی از امنیت خوبی بهره‌مند خواهد شد.

قاضی نضیراحمد حنفی، نماینده مردم هرات در پارلمان افغانستان گفت: جنگ جاری در افغانستان، حوادث تروریستی و انفجاری که جان هزاران تن از شهروندان را در مدت‌های طولانی در افغانستان گرفته تنها هدف شوم صلیبی‌هاست و منفعت آن نیز به جیب صلیبی‌ها می‌رود.

کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات از حکومت افغانستان می‌خواهد تا به جای مصرف هزینه‌های گزاف برای برنامه‌های بیهوده بودجه‌ای را برای رسیدگی به مجروحین جنگی و معلولین نظامی اختصاص دهند تا پس از زخمی شدن و کشته شدن در جنگ‌ها به آنها و خانواده‌های آنها رسیدگی شود.

با نزدیک شدن به روندهای حساس مذاکرات صلح و انتخابات در افغانستان، شاهد حملات تروریستی و ناامنی‌های گسترده در ولایات مختلف افغانستان هستیم؛ مسئولان محلی و امنیتی هرات تاکید بر آن دارند که پس از صلح با طالبان باید گروه‌های دیگری که برای ادامه ناامنی‌ها و پرداخته شده از سوی کشورهای خارجی هستند نیز سرکوب شوند.

دکمه بازگشت به بالا