اخبار هیدراسلایدافغانستان

دستیار پیشین ترامپ: برای شکست داعش، نیاز به همکاری اطلاعاتی با طالبان است

کریستوفر کوستا، دستیار مخصوص رئیس جمهور پیشین امریکا می‌گوید که این کشور نمی‌داند چگونه داعش را شکست دهد.

او می‌گوید امریکا در افغانستان نیرویی برای جمع‌آوری اطلاعات ندارد؛ بنابراین برای شکست داعش همکاری استخباراتی با طالبان، ناخوشایند، اما ضروری است.

آقای کوستا دیروز یک‌شنبه در یک مقاله در روزنامه نیویارک تایمز نوشت که طالبان نیروی قابل اتکا برای شکست داعش یا مهار دیگر گروه‌های تروریستی در افغانستان نیستند؛ با این حال باید مشوق‌هایی به این گروه برای شدید فعالیت‌هایش علیه داعش داده شود.

این مقام پیشین کاخ سفید می‌نویسد: «طالبان به‌تنهایی توان مهار تهدید داعش خراسان را ندارند. احتمالا زمان آزمایش گزینه براندازی طالبان با کمک مخفیانه به گروه‌های مخالف افغانستانی مانند پنجشیری‌های جبهه متحد که ضد القاعده و طالبان هستند، نیز گذشته است.»

وی می‌گوید که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان باعث شده است داعش دوباره جان بگیرد و حملات تروریستی را در افغانستان و کشورهای دیگر انجام دهد. او تاکید می‌کند که امریکا توان استخباراتی برای زیرنظر گرفتن گروه‌های تروریستی در افغانستان را ندارد. راه حل به نظر او دیپلماسی و همکاری اطلاعاتی و استخباراتی با طالبان است.

او می‌نویسد: «طالبان شریک قابل اتکا در مبارزه بین‌المللی برای شکست داعش خراسان نیستند؛ اما تا حدی از همکاری با طالبان هرچند ناخوشایند، اما ضروری است. در مبارزه با تروریسم جمع‌آوری اطلاعات از مناطق حیاتی است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا