اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

طرح جدید غنی برای صلح با طالبان

به گزارش شانا به نقل از صدای آمریکا؛ صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفته است که مذاکرات مستقیم با طالبان و آتش‌بس در این طرح شامل است.

آقای صدیقی افزود که تجدید اجماع ملی در خصوص صلح، مذاکرات با کشورهای منطقه پیرامون همکاری از طریق برنامه‌های اقتصادی و حمایت از برنامه صلح حکومت افغانستان در سطح جهان، از اهداف این طرح است.

بر اساس گزارش‌ها، مذاکرات با ایالات متحده و ناتو، مذاکره با طالبان، مذاکره با پاکستان، گفتگو با کشورهای همسایه، منطقه و کشورهای اسلامی، بحث با کشورهای غربی و سازمان‌های بین‌المللی، نیرومندسازی نهادهای ملی و رسیدگی به شکایات در سطح محلی، هفت ماده این طرح عنوان شده است.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، هفته گذشته در مصاحبه با شبکه خبری ان ایچ کی، جاپان خواستار مذاکرات مستقیم با طالبان شد. او اظهار امیدواری کرد که این مذاکرات به تامین صلح در افغانستان منتج شود.

آقای غنی گفت: «صلح زمانی تامین شده می‌تواند که حکومت مشروع افغانستان و طالبان وارد مذاکرات مستقیم شوند.»

اما طالبان همواره مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان را رد کرده و حکومت افغانستان را دست‌نشانده عنوان کرده‌اند.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان روز جمعه پس از اشتراک در کنفرانس چهارجانبه مسکو، به افغانستان آمده و با مقامات و شخصیت‌های سیاسی درباره روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

دکمه بازگشت به بالا