اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

وزارت کار طالبان: ۲۰هزار تن در پروژه «مس عینک» مشغول به کار خواهند شد

عبدالسلام مخدوم سعادت، معین وزارت کار طالبان با رد آمارهای منتشرشده درباره میزان بی‌کاری در افغانستان، می‌گوید که آنان می‌کوشند تا زمینه‌ کار را برای شهروندان فراهم کنند.

به گزارش شانا به نقل از طلوع‌نیوز؛ وزارت کار و امور اجتماعی طالبان می‌گوید که کار عملی پروژه مس عینک لوگر به‌زودی آغاز خواهد شد و با بهره‌برداری آن؛ زمینه کار برای ۲۰ هزار تن فراهم خواهد شد.

عبدالسلام مخدوم سعادت در یک نشست خبری به نقل از رئیس پروژه مس عینک گفته است که در زودترین فُرصت بیش از 20 هزار نفر را تحت‌پوشش کاریابی قرار خواهند داد.

اتاق صنایع و معادن به این باور است که با بهره‌برداری معدن مس عینک نه‌تنها درآمدهای طالبان افزایش خواهد یافت بلکه باشندگان محل نیز به کار گماشته خواهند شد.

سخی‌احمد پیمان، رئیس اتاق صنایع و معادن کابل، می‌گوید که پروژه‌های بزرگ اقتصادی در کشور باعث اشتغال پایدار و افزایش درآمدهای ملی خواهد شد. مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی طالبان نیز می‌گویند که با نهادهای کمک‌کننده برای کاهش فقر گفت‌وگو شده است.

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود از بحران اقتصادی و بی‌کاری در افغانستان ابراز نگرانی کرده و افزوده است که تولیدات ناخالص داخلی افغانستان در سال ۲۰۲۲ میلادی رشد منفی سی تا سی‌وپنج درصدی را تجربه خواهد کرد؛ اما مقامات طالبان آمارهای منتشرشده از افزایش میزان فقر و بی‌کاری در کشور را نادرست می‌دانند.

دکمه بازگشت به بالا