اخبار هیدرافغانستانگزارش

جمعیت هلال احمر هرات خواستار همکاری رسانه‌ها با این سازمان شد

دفتر شورای ولایتی هلال احمر افغانی در ولایت هرات، طی نشستی مشورتی با اصحاب رسانه‌ها برای هماهنگی و تقویت همکاری‌های بیشتر، خواستار همکاری رسانه‌ها با سازمان حلال احمر افغانی و به‌خصوص با دفتر شورای ولایتی این ولایت شد.

مسئولان سازمان بین‌المللی هلال احمر افغانی، در ولایت هرات، ضمن قدردانی از رسانه‌ها برای بازتاب‌دهی گزارشات و همکاری با این سازمان، گفت: «رسانه‌های زون غرب کشور، همکاری جدی برای بازتاب و نشر فعالیت‌های هلال احمر در سطح زون داشتند.»

گلاب‌الدین میری، رئیس جمعیت هلال احمر افغانی هرات گفت: «رسانه‌ها و هلال احمر باهم رابطه نزدیک دارند که هدف‌شان کمک و راهنمایی مردم هستند.»

اوتصریح کرد: جمعیت هلال احمر افغانی در سخت‌ترین شرایط کنار مردم و رسانه‌ها بوده و این امر بهتر از گذشته دوام خواهد یافت.

آقای میری، پیشنهاد کرد که رسانه‌های زون هرات در قسمت بازتاب بی‌طرفی، غیرجانبداری و غیردولتی بودن جمعیت هلال احمر افغانی بیتشر تلاش کنند.

 از سویی هم صداقت، سخنگوی هلال احمر گفت: «رسانه‌ها نقش کلیدی و تقویت همدلی را در جامعه دارد.

صداقت تصریح کرد: هلال احمر افعانی، نهادی بین‌المللی، بی‌طرف و غیردولتی است، کمک‌رسانی به متضرران حوادث طبیعی و منازعات مسلحانه از اولویت‌های این سازمان است و بیشتر فعالیت‌های بشردوستانه را انجام می‌دهد.

 او افزود: در سال‌های گذشته در حدود به چهار میلیون از شهروندان در ۳۴ ولایات افغانستان خدمات صحی اولیه را ارائه کرده است و به ۵۴ هزار تن از بازماندگان جنگ کمک‌های غذایی صورت گرفت است.

 صداقت گفت: ۱۱۱۴ تن جسد را از میدان جنگ انتقال و تحول کرده است.

سخنگوی هلال احمر افعانی، گفت: «آموزش کمک‌های اولیه برای خبرنگاران از سال ۲۰۲۰ آغاز و در ساختار خدمات صحی این سازمان در سراسر کشور قرار خواهد گرفت.»

در ادامه کریمی، مسئول «نی» یا حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد در زون غرب کشور، حق دسترسی به اطلاعات را مهم خواند و تصریح کرد که باید تمام نهادهای دولتی در چارچوب قانون، اطلاعات را در دسترس رسانه‌ها بگذارند.

او اعلامیه تهدیدآمیز طالبان علیه رسانه‌ها را شرم‌آور و نگران‌کننده خواند و از حکومت خواست که در راستای تامین امنیت خبرنگاران و رسانه‌ها تلاش کند.

کریمی، گفت: «خبرنگاران به بعضی مناطق دورافتاده دست‌رسی ندارد» او از مسئولان هلال احمر خواست از این مناطق تصاویر و سوژه‌های خبری را در اختیار رسانه‌ها بگذارند.

در همین حال مجیب‌الرحمان فیضی، معاون سخنگوی ولایت هرات، رسانه‌ها را برای رساندن منفعت مردم مهم خواند و گفت: «هلال احمر و رسانه‌ها آزادانه برای منفعت مردم کار می‌کنند.»

وی همکاری رسانه‌ها را با دولت ستودنی دانست و گفت: «دولت بنا به مشکلات در اکثر اوقات شاید نتواند به خبرنگاران آسیب‌دیده و در محلات جنگی و مریض‌های سوختگی و انتقال آنان به خارج کاری انجام دهد.»

او از مسئولان هلال احمر خواست که خبرنگارانی را که دارای مریضی هستند و یا در جنگ‌ها آسیب می‌بیند برای تداوی به خارج از از کشور بفرستید.

سازمان هلال احمر در هرات با رسانه‌ها و خبرنگارانی که در مناطق ناامن آسیب می‌بینند برای تداوی در صورت لزوم به خارج انتقال داده خواهند شد. آموزش کمک‌های اولیه در سال‌های آینده برای خبرنگاران در این سازمان آغاز خواهد شد.

  • عبدالله سیرت، خبرگزاری شانا، هرات

⭕️ما را در تلگرام، تویتر و فیس‌بوک دنبال کنید.
⭕️نظر خود را درباره این مطلب در انتهای این صفحه ? بنویسید.

دکمه بازگشت به بالا