اجتماعیاخبار هیدرافغانستانزنانصلحگزارش

نگرانی زنان ولایت بدخشان از تاخیر در گفتگوهای صلح بین‌الافغانی

محفلی به مناسبت تأخیر در آغاز گفتگوهای صلح در تالار قصر کوکچه توسط ائتلاف زنان در روند صلح دفتر مشارکت در ولایت بدخشان برگزار شد. در این محفل ده‌ها تن از زنان فعال در جامعه مدنی و مدافعان حقوق زنان از تاخیر در آغاز گفتگوهای صلح ابراز نگرانی کردند.

زنان شرکت‌کننده در این محفل از طرف‌های درگیر خواستند تا در ماه مبارک رمضان جنگ را توقف و مذاکرات را آغاز کنند.

آصفه کریمی برگزارکننده این برنامه، هدف این برنامه را شریک ساختن صدای زنان و نگرانی‌های‌شان به طرف‌های درگیر جنگ، اولویت‌های زنان افغان در گفتگوهای صلح، جایگاه زنان در گفتگوهای صلح و آینده آن‌ها برای طرف‌های گفتگوکننده عنوان کرد. ازسویی هم اشتراک‌کنندگان محفل نگرانی‌های خود را از تاخیر در مذاکرات صلح بین‌الافغانی بیان داشته، تاخیر در مذاکرات صلح بین‌الافغانی را باعث افزایش خشونت‌های گروه طالبان در ماه مبارک رمضان دانستند.

آنان طالبان را در تأخیر در گفتگوها، مقصر می‌دانند. اشتراک‌کنندگان محفل از تمام طرف‌های دخیل در مذاکرات صلح افغانستان خواستند که به دستآوردهای چندین ساله زنان توجه جدی کنند.

قابل ذکر است که خروج نیروهای نظامی آمریکا و سایر کشورهای خارجی از افغانستان و همچنین ادامه خشونت‌ها باعث افزایش نگرانی در میان شهروندان و به‌ویژه زنان کشور شده است.

فاطمه هاشمی، خبرگزاری شانا، کابل

دکمه بازگشت به بالا