اخبار هیدرافغانستانگزارش

ذبیح‌الله مجاهد: قتل الظواهری باید روند به رسمیت شناختن ما را تسریع کند

سخنگوی امارت اسلامی با اظهار اینکه در افغانستان خلأ اطلاعاتی وجود دارد، تأکید کرد کشته شدن سرکرده القاعده باید روند به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان را تسریع کند.

به گزارش شانا به نقل از تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی دولت موقت طالبان با اظهار اینکه هیچ یکی از مسئولان هیئت حاکمه افغانستان به دلیل خلأ اطلاعاتی از حضور «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در کابل اطلاع نداشتند.

وی افزود: کمی‌وکاستی اطلاعاتی وجود دارد، نیروهای اطلاعاتی ما باید از این موضوع آگاه می‌بودند و عدم اطلاع آن‌ها به خاطر خلأ اطلاعاتی است.

مجاهد در پاسخ به این سوال که آیا عدم آگاهی از حضور شخصی مانند الظواهری توانایی دولت طالبان را زیر سوال نمی‌برد، به بی‌بی‌سی گفت: چنین افرادی در حفظ جان خود بسیار احتیاط می‌کنند و نمی‌خواهند هیچ‌کس از وجود آن‌ها آگاه شود.

وی ادامه داد: اطلاعات ما در حدی فعال نیست که تمام وسایل لازم را مورد استفاده قرار بدهیم. بعضی خلأها و کمی‌‌و‌کاستی‌ها هنوز وجود دارد.

سخنگوی امارت اسلامی طالبان همچنین تصریح کرد: « قتل الظواهری باید به روند به‌ رسمیت شناخته‌شدن امارت اسلامی سرعت بخشد تا ما بتوانیم به عنوان یک دولت مسئول به دنیا پاسخگو باشیم.»

این نخستین باری است که یک مقام طالبان به طور تلویحی کشته شدن سرکرده القاعده در حمله هوایی اخیر آمریکا به کابل را تأیید می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا