اخبار هیدرافغانستانگزارش

طالبان توان جنگ با نیروهای امنیتی را در بلخ از دست داده‌اند

آنان می‌افزایند عملیات تصفیه‌ای شاهین در ولسوالی‌های «زارع»، «شورتپه»، «دولت‌آباد»، «چمتال» و «چهاربولک» برای نابودی مخالفان دولت، ادامه خواهد یافت.

جنرال هیبت‌الله علی‌زی، فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که طالبان توانایی جنگی خود را در میدان‌های نبرد از دست داده‌آند و در ۱۵ روز گذشته ساحات زیادی به تصرف نیروهای امنیتی درآمده است.

او می‌افزاید که به زودی شاهراه مزارشریف نیز امن خواهد شد.

از سویی هم اجمل فایز، فرمانده پولیس بلخ می‌گوید که ولسوالی چمتال ولایت بلخ از وجود طالبان پاک‌سازی شده است و عملیات شاهین با همکاری سایر ارگان‌های امنیتی در ساحات ناامن بلخ ادامه دارد.

به گفته وی این عملیات در ولایت‌های بلخ، جوزجان و سرپل نیز تا نابودی مخالفان ادامه خواهد یافت. وی می‌گوید که طالبان مسلح به زور از مردم به نام عشر و زکات پول دریافت می‌کنند و این عمل غیراسلامی است.

او به مردم اطمینان می‌دهد تا قطره‌ای خون در بدن دارد از مردم بلخ در مقابل طالبان دفاع خواهد کرد.

رسول، یکی از شهروندان بلخ با ابراز خرسندی از راه‌اندازی عملیات شاهین برای نابودی مخالفان، می‌گوید: به برکت نیروهای امنیتی اکنون در مناطق امنیت حکم‌فرما شده است و آنان می‌توانند به کار و زندگی خود ادامه دهند.

احمدشاه، یکی دیگر از شهروندان بلخ می‌گوید: طالبان نیروی جنگی خود را در مقابل شیران افغانستان، از دست داده و پا به فرار گذاشته‌اند.

او از نیروهای امنیتی می‌خواهد تا برای نابودی طالبان، عملیات خانه به خانه را شدت دهند.

این در حالی است که در عملیات شاهین در ولسوالی‌های چمتال و شورتپه ۱۱ تن از مخالفان کشته شده‌‌اند و این عملیات با استقبال شهروندان بلخ روبرو شده است.

  • محمدفردین طاهرنوروزی، خبرگزاری شانا، بلخ
دکمه بازگشت به بالا