اخبار هیدراسلایدافغانستانانتخاباتصلحگزارش

جان بس: تا پایان تهدیدها سربازان آمریکایی در افغانستان باقی می‌مانند

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از شفقنا افغانستان؛ جان بس سفیر، آمریکا در کابل، در سفری به ولایت بلخ با ابراز این مطلب، تأکید می‌کند که صلح در افغانستان اولویت آمریکا است و برای تأمین آن تلاش می‌کند.

بس، می‌گوید: «برای ما صلح و انتخابات هر دو مهم است، اما خواست مردم افغانستان صلح است و به همین دلیل صلح در اولویت ما قرار دارد؛ اما اگر در پروسه صلح مشکلی به میان بیاید، باید انتخابات در زمان تعیین شده آن برگزار شود و ما هم نیز آماد‌گی کامل برای تامین امنیت پروسه انتخابات داریم.»

در همین حال، بس، می‌افزاید که در صورت به وجود آمدن چالشی در روند گفت‌وگوهای صلح، انتخابات ریاست جمهوری باید در زمان معیین آن برگزار شود. سفیر آمریکا در افغانستان، ابراز می‌دارد که از تمام جزئیات گفت‌وگوهای صلح در قطر، حکومت افغانستان آگاه است.

بس، می‌افزاید: «بیرون کردن نیروهای ما بستگی به این دارد تا طالبان درعمل ثابت کنند که دیگر از خاک افغانستان تهدیدی متوجه آمریکا نیست؛ اما ما به همکاری‌های خود با نیروهای امنیتی افغانستان برای از بین بردن گروه داعش ادامه خواهیم داد.»

سفیر آمریکا در افغانستان، به منظور بررسی چالش‌ها فرا راه انتخابات ریاست جمهوری و تهدیدهای امنیتی، دیروز (شنبه، ۲۴ اگست) به ولایت بلخ سفر کرد.

دکمه بازگشت به بالا