اخبار هیدراسلایدافغانستانعکسگزارش

کشته و زخمی‌شدن ۳۰ طالب در فاریاب

به گزارش خبرگزاری شانا، مقام‌های امنیتی در فاریاب می‌گویند که قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی و دفاعی در شبانه‌روز گذشته – که از شهر میمنه مرکز ولایت در تشریک مساعی نیروهای ویژه افغانستان و در حمایت قوای هوایی ائتلاف به سوی ولسوالی‌های خواجه سبزپوش و شیرین تگاب حرکت کرده بودند – در مسیر راه قریه‌جات تپه قشلاق، باغ شراف بیک و گورزاد ولسوالی خواجه سبزپوش و همچنین در قسمت قریه‌جات کول تپه، اسلام قلعه ، شش تپه و کوه صیاد در ولسوالی شیرین تگاب با کمین طالبان برخورد کردند.

عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید: با شکسته‌شدن کمین طالبان توسط نیروهای امنیتی، قطار اکمالاتی نیروهای امنیتی به مقصد اصلی منتقل شده است. در جریان سلسله‌ درگیری‌های پی‌هم در هماهنگی قوای هوایی ائتلاف، ۱۸ طالب کشته و بیش از ۱۰ تن‌شان زخمی شده‌اند. به گفته آقای یورش دو تن آنان توسط  نیروهای ویژه بازداشت شده‌اند.

به گفته وی در این درگیری‌ها چهار تن از نیروهای امنیتی و دفاعی جراحت سطی برداشته‌اند و همچنین بر اثر انفجار ماین تایرهای یک عراده تانک هاموی قسماً آسیب دیده است. مقام‌های امنیتی می‌گویند که دو مرد و یک زن نیز بر اثر اصابت مرمی طالبان  در ولسوالی‌های خواجه سبزپوش و شیرین تگاب زخمی شده‌اند.

طالبان تاکنون درباره کشته و زخمی‌شدن افرادشان ابرازنظر نکرده‌اند.

  • بصیره مصمم، شانا نیوز، فاریاب
دکمه بازگشت به بالا