اخبار هیدراسلایدافغانستانزنانفرهنگ و هنرگزارش

طالبان بدانند که ما از آزادی‌ خود دست نمی‌کشیم!

به گزارش شانا به نقل از یورونیوز؛ معصومه می‌گوید: «این ها باید در سن خود و رویای کودکانه خود باشند و درس بخوانند و به مکتب بروند اما من در چشمان آنها ناامیدی دیدم و خواستم از هنری که دارم استفاده کرده و به آنها چیزی آموزش بدهم. زمانی که به آنها آواز درس می‌دهم و نت‌های موسیقی را می‌خوانند برایم خیلی لذت بخش است.»

معصومه می‌گوید: طالبان بدانند که ما از آزادی‌ خود دست نمی‌کشیم.

این گروه موسیقی در خیابان‌های کابل نیز اجراهای زنده دارد. مردم نیز به تماشای اجرای آنها ایستاده و از آن فیلم می‌گیرند.

این اجراها در شرایطی اتفاق می‌افتد که مسئله صلح با طالبان این روزها به یکی از مسائل پیچیده در افغانستان تبدیل شده است. نسل جوان و به ویژه زنان نگران‌اند که هرگونه سازش با افغانستان آزادی‌های آنها در این کشور را محدود کند.

معصومه خطاب به طالب‌ها می‌گوید: «برای تمام طالب‌ها می‌گویم که از همین الان در جریان باشند که اگر بخواهند با دولت ما صلح کنند باید این فرهنگ را قبول کرده و آن وقت به اینجا بیایند و حق ندارند مانع ما شوند.»

یکی از دختربچه‌ها که با گروه سفیران مهربانی آموزش موسیقی می‌بینید می‌گوید: «نمی‌ترسم از اینکه بخواهم در خیابان‌های کابل موسیقی اجرا کنم و می‌خواهم در آینده رهبر یک گروه موسیقی شوم.»

امیدها به آینده‌ای روشن در افغانستان به ویژه در میان نسل جوان افغانستان به چشم می‌خورد. در عین حال تیر و ترکش‌های عملیات انتحاری از سوی طالب‌ها گاه‌وبیگاه به حادثه‌ای دلخراش در کابل یا دیگر مناطق افغانستان منجر می‌شود.

با وجود تهدیدها و خشونت‌ها روزنه‌های امید برای ساختن فردایی بهتر در خیابان‌های کابل به چشم می‌خورد.

دکمه بازگشت به بالا