اخبار هیدراسلایدبهداشتبین‌المللیگزارش

قربانیان مبتلا به ویروس «کرونا» در چین به ۴۲۵ تن رسید

تلویزیون رسمی چین سه‌شنبه ۴ فوریه ۲۰۲۰ اعلام کرد ۶۴ تن دیگر از مردم این کشور در اثر مبتلا به ویروس کرونا در ایالت هوبی در مرکز چین فوت کردند.

به گزارش شانا به نقل از العربیه؛ بر این اساس آخرین آمار تعداد کل جان‌باختگان مبتلا به ویروس کرونا تا پایان روز دوشنبه ۳ فوریه به ۴۲۵ تن رسیده است.

به گزارش تلویزیون رسمی چین، ۲۳۴۵ تن دیگر از شهروندان این کشور در ایالت هوبی؛ جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در دسامبر گذشته ظاهر شد نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. طبق این گزارش‌ها تعداد کل افرادی که تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند به ۱۳۵۲۲ تن افزایش یافت.

درحالی‌که ویروس کشنده کرونا با سرعت در حال انتشار است و تاکنون جان تعداد زیادی از مردم را گرفته است، وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور نیاز مبرم و فوری به ماسک‌های پزشکی برای پیشگیری از آلوده شدن افراد بیشتر به ویروس، دارد.

در همین راستا سخنگوی رسمی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبر اعلام کرد «آنچه به آن نیاز مبرم و فوری داریم ماسک‌های طبی، لباس‌ها و عینک‌های پیشگیری از آلوده شدن به ویروس است».

اضافه بر آن چین از ایالات متحده به خاطر اعمال محدودیت‌هایی علیه اتباع چینی و ممانعت از ورود آن‌ها به خاک آمریکا به خاطر خطر انتشار ویروس جدید کرونا انتقاد کرد.

چین همچنین ایالات متحده آمریکا را به «ایجاد رعب و وحشت و انتشار آن» متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که ایالات متحده آمریکا «کمک مهمی تقدیم نکرده است» و اولین کشوری بود که کارکنان کنسولگری خود را از شهر ووهان خارج کرده و «محدودیت‌هایی علیه ورود مسافران چینی به خاک آمریکا اعمال کرده است.»

شهر «ووهان» مرکز ایالت هوبی که کانون انتشار ویروس کرونا است و دیگر شهرها همچنان به دلیل محدودیت‌های شدید جابجایی و مسافرتی در انزوای شدید و قرنطینه به سر می‌برند.

چین علاوه بر این به دلیل محدودیت‌های پروازی و لغو پروازها از و به مقصد این کشور با انزوای بین‌المللی فزاینده‌ای مواجه شده است.

از سویی ۱۷۱تن دیگر دست‌کم در بیش از ۲۰ کشور جهان و مناطق دیگر از جمله آن، ایالات متحده، ژاپن، تایلند، هنگ کنگ و بریتانیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

افزون بر این سازمان بهداشت جهانی هم‌زمان با گسترش اپیدمی ابتلا به ویروس کرونا «حالت فوق‌العاده جهانی» اعلام کرد اما درعین‌حال از اهمیت اعمال محدودیت‌هایی بر تجارت و سفر کاست.

دکمه بازگشت به بالا