اخبار هیدرافغانستانبین‌المللیصلحگزارش

دونالد ترامپ: سفرم به افغانستان عالی و موفقانه بود

به گزارش شانا به نقل از صدای آزادی؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سفرش به افغانستان را موفق خوانده است. آقای ترامپ که دیروز دوشنبه (۲ دسامبر) برای شرکت در اجلاس رهبران کشورهای ناتو راهی بریتانیا بود در فرودگاه از موفقیت سفر اخیرش به افغانستان و دیدار با آقای محمد اشفر غنی، رئیس جمهور افغانستان با خبرنگاران سخن گفت.

او افزود: «رفتن به افغانستان خوشم آمد. کسان زیاد را ملاقات کردم به شمول رئیس جمهور غنی، عالی بود، خوش شدم با آن‌ها دیدم، سفرم به افغانستان خیلی موفقانه بود، حال به لندن می‌روم به جلسه ناتو، با رهبران شماری زیاد کشورها می‌بینم.»

آقای ترامپ قبل از آنکه راهی لندن شود در صفحه توییترش نوشته بود به اروپا می‌رود تا از کشورش نمایندگی کند.

رئیس جمهور آمریکا پنج‌شنبه هفته گذشته به هدف تجلیل از روز شکرگزاری در کنار سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان، به‌طور غیرمنتظره وارد پایگاه هوایی بگرام شد.

او در آنجا با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان ملاقات و درباره ازسرگیری گفت‌وگوها با طالبان صحبت کرد، گفت‌وگوهایی که ترامپ آن را در ماه سپتامبر پس‌ازآن لغو کرد که در حمله طالبان در کابل یک سرباز آمریکایی و ۱۱ تن دیگر از شهروندان افغانستان کشته شدند.

رئیس جمهور افغانستان در دیدارش با دونالد ترامپ در بگرام درباره تلاش‌های صلح صحبت کرد.

رئیس جمهور آمریکا در دیدارش از افغانستان پیشرفت‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مبارزه با تروریسم را ستود و به رئیس جمهور افغانستان شکست گروه داعش در شرق این کشور را تبریک گفت.

قرار است در جلسه امروز و فردای کشورهای ناتو که در لندن برگزار می‌شود، روی اوضاع امنیتی افغانستان هم صحبت‌های صورت گیرد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در جلسه ناتو در لندن از افغانستان نمایندگی خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا