اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

سردادن شعار «مرگ بر معامله‌گر» در میمنه مرکز ولایت فاریاب

هواداران حزب جنبش ملی اسلامی، ۱۲ ماه پیش از امروز پس از بازداشت فرمانده نظام‌الدین قیصاری، نماینده ویژه جنرال دوستم در امور نیروهای خیزش مردمی در فاریاب، ۲۰ روز برای رهایی قیصاری در شهر میمنه و سایر ولایت‌های کشور تظاهرات کردند.

در گیرودار این تظاهرات تلفات جانی و مالی بسیاری به شهروندان فاریاب تحمیل شد؛ حتی بندر تجاری آقینه به عنوان چشمه عایداتی تا کمربندهای میمنه مسدود شد و میلیون‌ها افغانی مردم و دولت متضرر شدند.

اعتراض‌کنندگان خشمگین بخش‌هایی از ساختمان مقام ولایت را به آتش کشیدند و حتی وسایل و اسناد ولایت نیز مفقود شد؛ اما جنرال دوستم پس از بازگشت از ترکیه به کابل به هوادارانش وعده داد که فرمانده نظام‌الدین قیصاری را به زودی از بند امنیت ملی رها خواهد کرد؛ اما تاکنون قیصاری در حصر خانگی امنیت ملی به‌سر می برد.

چند روز اخیر نیز تنش‌ها میان جنرال دوستم و فرمانده نظام‌الدین قیصاری اوج گرفته است.

عدم توجه جنرال دوستم به نظام‌الدین قیصاری باعث شد که وی جنرال دوستم را معامله‌گر خطاب کند. آقای قیصاری گفته است که در برابر جنرال دوستم خواهد ایستاد و حتی حاضر است دفترهای سیاسی حزب جنبش را در تمام ولایت‌های کشور ایجاد کند و نخستین دفتر سیاسی را در جوزجان ایجاد خواهد کرد.

امروز چهارشنبه هواداران نظام‌الدین قیصاری با برپایی همایش بزرگی در یکی از تالارهای عروسی در شهر میمنه از فرمانده قیصاری اعلام حمایت کردند همچنین طرفداران جنرال دوستم در جاده‌های شهر میمنه به بهانه کمپاین انتخاباتی تیم «ثبات و همگرایی» با  حمل دنده چوب‌ها شعارهای «مرگ بر معامله‌گر» را سر دادند.

تظاهرکنندگان طرفدار جنرال دوستم قصد داشتند همایش طرفداران نظام‌الدین قیصاری را برهم بزنند؛ اما توسط نیروهای امنیتی و رهبری‌کننئگان راهپیمایی از این کار آنان ممانعت شد.

اعتراض‌کنندگان طرفدار جنرال دوستم با جداکردن تصاویر نظام‌الدین قیصاری از کنار تصویر جنرال دوستم، تصاویر ویر را در شهر میمنه به آتش کشیدند.

امروز شهر میمنه مثل گذشته چهره نظامی به خود گرفته بود و همچنین برگزاری یک برنامه دولتی نیز به همین علت به تعویق افتاد.

با آنکه کمپاین‌های انتخابات ریاست جمهوری از چهار روز بدین‌سو آغاز شده است؛ اما در فاریاب هیچکدام از تیم‌‌های انتخاباتی برنامه‌های رسمی خود را آغاز نکرده‌‌اند.

  • بصیره مصمم، خبرگزاری شانا، فاریاب
دکمه بازگشت به بالا