اخبار هیدراسلایدافغانستانبهداشتزنانکودکانگزارش

رئیس صحت عامه ولایت سرپل: مرگ‌ومیر کودکان و مادران در حال زایمان در این ولایت به صفر رسیده است

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی انبیر؛ مسئولان در ریاست صحت عامه ولایت سرپل می‌گویند که مرگ‌ومیر کودکان و مادران در حال زایمان در این ولایت صفر شده است.

رئیس صحت عامه ولایت سرپل
رئیس صحت عامه ولایت سرپل

به گفته مسئولان صحت عامه در ولایت سرپل، هیچ مرکز صحی در این ولایت بدون قابله نیست و این باعث صفر شدن مرگ‌ومیر کودکان و مادران در حال زایمان شده است.

دکتر نوراحمد اسحق‌زی، رئیس صحت عامه ولایت سرپل می‌گوید: ایجاد مکتب قابلگی در این ولایت، دسترسی مردم دورترین نقاط به عرضه خدمات صحی و مراقبت‌های پزشکی از خانم‌ها در دوران بارداری باعث صفر شدن مرگ‌ومیر کودکان و مادران در حال زایمان در این ولایت شده است.

«کلثوم» یکی از قابله‌ها در شفاخانه ولایتی سرپل ضمن خرسندی از انتخاب این شغل، می‌گوید: طی سال جاری هیچ مورد فوتی از زنان در حال زایمان را در این ولایت شاهد نبوده است؛ اما نسبت به گذشته ولادت توسط عمل جراحی افزایش یافته سات.

«عبدالرحمن» یکی از شهروندان شهر سرپل نیز با ابراز خرسندی از ارائه خدمات صحی به خانم‌ها در شفاخانه ولایت سرپل می‌گوید: پزشکان شفاخانه‌ها حتی مراکز صحی در روستاها تا جایی در قسمت ولایت زنان توجه جدی می‌کنند.

این در حالی است که به گفته رئیس صحت عامه ولایت سرپل، پس از ایجاد مکتب قابلگی در این ولایت، طی شش دوره بیش از ۲۰۰ قابله فارغ شده‌‌اند.

دکمه بازگشت به بالا