اخبار هیدرافغانستانانتخاباتگزارش

وکلا: غزنی به دو ولایت جداگانه تقسیم شود

به گزارش خبرگزاری شانا به نقل از صدای آزادی، شماری از اعضای ولسی می‌گویند، زمانی حوزه‌بندی انتخابات ولسی جرگه در ولایت غزنی برایشان قابل قبول خواهد بود که غزنی به دو ولایت جداگانه تقسیم شود.

این اعضای ولسی جرگه روز دوشنبه در یک نشست خبری با رسانه‌ها، اعلام کردند که اگر حکومت این ولایت را به غزنی و جاغوری تقسیم نکند، انتخابات باید در یک حوزه مانند ۳۳ ولایت دیگر برگزار شود.

علی‌اکبر جمشیدی یکی از این نمایند‌گان می‌گوید: «اگر حکومت به هر دلیلی به دنبال حوزه‌بندی انتخابات غزنی است برای حل قانونی مشکل و مطابق با قانون ابتدأ دو ولایت را در غزنی ایجاد نموده و با منظور نمودن ولایت جاغوری برای برگزاری انتخابات در دو ولایت و دو حوزه برنامه ریزی و اقدام نماید.»

این نمایند‌گان همچنین ادعا می‌کنند که در این باره حدود صد امضا از اعضای ولسی جرگه را جمع‌آوری کرده‌اند.

به گفته آن‌ها، در صورت حوزه‌بندی شدن انتخابات در غزنی، مشکلات و چالش‌های زیادی به میان خواهد آمد. دلیل این که در انتخابات قبلی تمام نمایند‌گان ولایت غزنی از یک قوم بودند کمیسیون مستقل انتخابات تا حال انتخابات در این ولایت را برگزار نکرده‌ است.

قرار است انتخابات این ولایت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ششم ماه میزان برگزار شود. حکومت پیش از این گفته بود که درباره چگونگی حوزه‌بندی انتخابات غزنی، در نشست آینده شورای امنیت ملی تصمیم گرفته خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا