اخبار هیدراسلایدافغانستاناقتصادیگزارش

اعزام هیئتی از هند به افغانستان

وزیر خارجه هند از اعزام یک تیم فنی به سفارت این کشور در کابل خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر خارجه هند از اعزام یک تیم فنی به سفارت این کشور در کابل با هدف بررسی راه‌های کمک‌رسانی به مردم افغانستان خبر داد.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند در یک کنفرانس خبری در دهلی نو گفت اکنون تمرکز هند درباره مسایل سیاسی افغانستان اندک است و تمرکز بیشتر بر حمایت از مردم افغانستان است.

وزیر خارجه هند افزود این کشور پس از بازگشت طالبان به قدرت، دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت خود را از افغانستان به دلیل نگرانی‌های امنیتی بیرون کرد و به گفتۀ وی این کار را بسیاری از کشورهای دیگر هم کردند.

این مقام بلندپایۀ هندی افزود دهلی نو با گذشت زمان، یک تیم فنی را به سفارت هند در کابل فرستاد تا مشکلات و نیازهای مردم افغانستان را بررسی کند.

از زمان روی کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان در اوت 2021، این دومین بار است که هند تیم‌های فنی خود را به کابل می‌فرستد.

پیش از این وزیر خارجۀ هند و همتایان پاکستانی و روسی‌اش در نشست وزیران خارجۀ کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در ایالت گوای هند بر ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان تاکید کرده و خواستار رعایت حقوق زنان و دختران در افغانستان شده بودند.

دکمه بازگشت به بالا