اخبار هیدراسلایدبین‌المللیگزارش

آخرین تحولات عراق

با کناره‌گیری رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان وی به مناطق مختلف بغداد و شهرهای دیگر عراق یورش بردند.

مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق در بیانیه‌ای توییتری در حساب کاربری رسمی خود، از کناره‌گیری از همه سمت‌ها و تعطیلی همه موسسات به جز حرم، موزه شریف و کمیسیون صدر خبر داد.

به گزارش الجزیره، در بیانیه صدر آمده است: «دیگر در امور سیاسی دخالت نخواهم کرد و همه دفاتر وابسته به خود جز مرقد و موزه و مؤسسه میراث خاندان صدر را تعطیل می‌کنم. بهترین راه گفتگوی سازنده است. باید برای حفظ توانمندی‌های کشور به همه اختلافات فعلی پایان دهیم.»

به دنبال این بیانیه هواداران جریان صدر به منطقه سبز بغداد یورش بردند. گروهی به ساختمان پارلمان آسیب زده و گروهی دیگر وارد کاخ ریاست جمهوری شده و با نیرو‌های امنیتی درگیر شدند.

اتاق عملیات مشترک عراق ابتدا معترضان را به خروج از منطقه دعوت کرد سپس ضمن اعلام حکومت نظامی از بعد ظهر در پایتخت، منع آمد و شد سراسری از ساعت ۱۹ به وقت محلی تا اطلاع ثانوی را در کل عراق برقرار کرد، اما حامیان صدر و برخی معترضان به آن توجهی نکرده و بغداد به میدان شلیک موشک و کاتیوشا به سمت منطقه سبز تبدیل شد.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر پس از مسلحانه شدن درگیری‌ها و کشته و زخمی شدن شماری از عراقی‌ها، با هدف پایان دادن با این اوضاع، اعتصاب غذا کرد. مقامات داخلی و خارجی نیز مردم عراق با خویشتن‌داری و حفظ منافع ملی دعوت کردند.

دکمه بازگشت به بالا