اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

کشته و زخمی شدن نزدیک به ۱۰۰ تن از طالبان در ولایت بادغیس

مسئولان محلی در بادغیس می‌گویند که در این حمله ۴۲ تن از طالبان کشته و ۳۵ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

آنان می‌افزایند که تسلیحات مختلف طالبان به شمول تفنگ‌های دوربین‌دار و ۲۰ عراده موتورسایکل آنان به تصرف نیروهای امنیتی افتاده است.

عبدالغفور ملک‌زی، والی بادغیس می‌گوید: این حمله در حالی صورت گرفته است که طالبان بر یک پُسته نیروهای امنیتی حمله تهاجمی کرده بودند.

به گفته ملک‌زی این حملات هوایی در نقاط مختلف بادغیس به صورت دوامدار ادامه خواهد داشت. او می‌گوید که به نقاط تجمع طالبان در هر جایی حمله هوایی صورت خواهد گرفت.

از سویی هم عبدالعزیز بیگ، رئیس شورای ولایتی بادغیس ضمن تایید این خبر، حملات هوایی را در تامین امنیت این ولایت موثر دانست.

رئیس شورای ولایتی می‌افزاید: اخیراً تحرکات دشمن در بادغیس شدت گرفته است و باید حکومت افزون بر حملات هوایی، عملیات زمینی راه‌‌اندازی کند.

درهمین حال شهروندان شهر قلعه‌نو نیز از حملات طالبان مسلح به پُسته‌های کمربندی این شهر و دیگر نقاط این ولایت اظهار نگرانی می‌کنند و از حکومت می‌خواهند تا برای بهبود وضعیت امنیتی این ولایت، اقدام کند.

این حمله هوایی در حالی صورت می‌گیرد که طی هفته جاری، طالبان افزون بر این پُسته‌ها به کمربندی شهر قلعه‌نو مربوط به قریه باغک حمله کرده بودند که در نتیجه آن، دو تن از نیروهای پلیس کشته و سه تن دیگر زخمی شده‌اند.

  • ناصر امانی، خبرگزاری شانا، بادغیس
دکمه بازگشت به بالا