اخبار هیدراسلایدافغانستانصلحگزارش

دیدار زلمی خلیلزاد با هیئت طالبان در اسلام‌آباد

 به گزارش شانا به نقل از صدای آزادی؛ در مورد این دیدار که بین زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر صورت گرفته تاکنون جزئیات زیادی در دست نیست؛ اما این ملاقات به این علت اهمیت دارد که بعد از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در ماه گذشته که مذاکرات صلح با طالبان را لغو کرد، خلیل‌زاد دوباره با طالبان ملاقات کرده است.

با توجه به گزارش روزنامه نیویورک تایمز هرچند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و سخنگویان طالبان از سخن گفتن در این مورد خودداری کرده‌اند، ولی تعدادی از سران طالبان این ملاقات را که روز جمعه صورت گرفت تأیید کردند.

دو عضو هیئت طالبان که به‌ علت حساس بودن موضوع نخواستند نام‌شان فاش شود به نیویورک تایمز گفته‌اند که صحبت‌ها بین طرفین غیررسمی بود و شاید نمایانگر این نباشد که به زودی مذاکرات صلح دوباره آغاز شود.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان از روز چهارشنبه به این‌سو در اسلام‌آباد است و در مورد پروسه صلح افغانستان با مقامات پاکستان صحبت می‌کند. افزون بر طالبان که خواستار از سرگیری مذاکرات صلح با آمریکا هستند، حکومت پاکستان هم از واشنکتن خواسته است تا گفتگوهای صلح با طالبان را از سر گیرد.

دکمه بازگشت به بالا