اخبار هیدراسلایدافغانستانگزارش

«آخرین حد تقوا» و عدم انتشار تصویر از رهبر طالبان

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، می‌گوید هبت‌الله آخوندزاده، رهبر این گروه، که به وی «امیرالمومنین» نیز خطاب می‌کنند به‌علت بودن در «کامل‌ترین حد تقوا» نمی‌خواهد از او عکس یا ویدیو تهیه و منتشر شود.

مجاهد درباره عدم انتشار تصاویر هبت‌الله آخوندزاده که طالبان او را «امیرالمومنین» می‌خوانند، گفت: «این که امیر‌ عکس نمی‌گیرد و تصویر نمی‌گیرد به خاطر یک موضوع شرعی است. امیر به این موضوعات حساس است و تقوا می‌کند. از نظر تقوا همه علما اتفاق دارند که عکس گرفتن و ویدیو را مناسب نمی‌دانند از نظر مجاز آن. اکثر علمای ما آرای مشابه در این مورد دارند.»

این نخستین‌بار است که سخنگوی طالبان رسماً درباره علت منتشر نشدن تصاویر رهبر طالبان صحبت کرده است.

آقای مجاهد افزوده است:‌ «از نظر شرعی ملحوظاتی وجود دارد و امیر مسلمانان می‌خواهد در آخرین حد تقوا باشد. اگرچه که عکس و ویدیو از او گرفته نمی‌شود به این معنا نیست که هیچ کسی او را ندیده است و این‌گونه نیست که او پنهان شده باشد. در مجالس حضور پیدا کرده و در سفر ولایات دیدارهایی داشته و همه او را دیده‌اند.»

این در حالی است که به غیر از رهبر طالبان،‌ همه مقامات ارشد طالبان به طور مرتب از خود و فعالیت‌های خود ویدیو و عکس منتشر می‌کنند و در رسانه‌های تصویری ظاهر می‌شوند.

از رهبر طالبان تاکنون یک عکس منتشر شده است که گفته می‌شود از وی است، اما تاکنون هیچ ویدیویی از هبت‌الله آخوندزاده منتشر نشده است.

دکمه بازگشت به بالا